Pregled bibliografske jedinice broj: 288152
Stavovi nastavnika prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovne škole
Stavovi nastavnika prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovne škole // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 3; 298-312 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 288152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovne škole
(Teachers' attitudes towards the integration of children with special needs in regular schools)
Autori
Leutar, Zdravka ; Frantal, Martina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 3;
298-312
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi; nastavnici; djeca s posebnim potrebama; redovno školovanje; integracija.
(attitudes; teachers; children with special needs; regular schooling; integration)
Sažetak
Rad se bavi analizom stavova nastavnika prema integraciji djece s posebnim potrebama u redovne škole i to različitim vrstama teškoća: mentalna retardacija, tjelesni invaliditet, oštećenjima vida i sluha te hiperaktivnom djecom i djecom s teškoćama s učenjem. Analizirane su razlike s obzirom na dosadašnje iskustvo s integracijom djece s pojedinom vrstom posebnih potreba na uzorku od 65 nastavnika iz tri osnovne škole. Analiza rezultata upućuje na činjenicu da nastavnici imaju malo iskustva s integracijom djece s posebnim potrebama u redovne škole. Najviše iskustva imaju s hiperaktivnom djecom i djecom s teškoćama u učenju, dok puno manje imaju iskustva s drugim vrstama teškoća. Njihovi stavovi upućuju na najmanje slaganje s integracijom djece s mentalnom retardacijom, a najveće s djecom s tjelesnim teškoćama. Nastavnici nemaju na raspolaganju dovoljno materijalnih sredstava za kvalitetan rad s djecom , niti su im dovoljno na raspolaganju stručnjaci. Na temelju rezultata moguće je zaključiti da su njihovi stavovi prema integraciji djece s posebnim potrebama općenito nepovoljni, naročito prema djeci s mentalnom retardacijom, što je rezultat nedovoljnog iskustva i znanja , ali još uvijek i predrasuda prema određenim kategorijama osoba s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Index
- Worldwide Political
- Science Abstracts