Pregled bibliografske jedinice broj: 28792
Posebne jezične teškoće - uzrok školskom neuspjehu?
Posebne jezične teškoće - uzrok školskom neuspjehu? // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 34 (1998), 2; 183-190 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 28792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebne jezične teškoće - uzrok školskom neuspjehu?
(Specific language impairment- cause of school's deficit?)
Autori
Blaži, Draženka ; Banek, Ljiljana
Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 34
(1998), 2;
183-190
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
posebne jezične teškoće; metajezik; morfosintaksa; pragmatika; teškoće učenja
(Specific language impairment; metalanguage; mophosyntacs; pragmatic)
Sažetak
Mnogobrojni primjeri pokazuju da postoji skupina djece s teškoćama učenja uprkos urednog intelektualnog i spoznajnog razvoja. Ponekad je tome uzrok u posebnim jezičnim teškoćama prisutnim u djeteta. Na uzorku od 64 učenika drugog razreda osnovne škole od kojih je 30 učenika sa slabijim školskim uspjehom (ocjene 1, 2, 3) i 30 učenika s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, primijenili smo zadatke za ispitivanjejezičnih sposobnosti (morfosintakse, pragmatike, te procjenu artikulacije. Osnovna pretpostavka bila je da postoji statistički značajna razlika između dviju skupina učenika na primjenjenim zadacima, te da postoji povezanost između slabijeg školskog uspjeha u početnom školovanju i jezičnih teškoća. Metodama statističke obrade naše su predpostavke potvrđene na zadacima za ispitivanje morfosintakse i pragmatike (skupina vrlo dobrih i odličnih učenika postiže znatno bolje rezultate), dok u odnosu na artikulacijurazlike između skupina nisu statistički značajne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Excerpta Medica
- Sociological Abstracts