Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 287904

Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini


Rovan, Daria
Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 287904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini
(Verification of achievement goal model in the context of learning mathematics in higher education)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.12

Godina
2006

Stranica
112

Mentor
Vizek Vidović, Vlasta

Ključne riječi
ciljevi postignuća; motivacija za postignućem; strategije učenja; visokoškolsko obrazovanje; matematika
(achievement goals; achievement motivation; study strategies; higher education; mathematics)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti neke postavke modela motivacije postignuća u kontekstu učenja matematike na visokoškolskoj razini. Osim provjere valjanosti konstrukta ciljeva postignuća operacionaliziranog prema modelu Elliota i McGregor (2001), ispitan je odnos ciljeva postignuća s nekoliko teorijski relevantnih antecedenata (perfekcionizam, implicitne teorije inteligencije i matematičkih sposobnosti te samodeterminacija) i posljedica (dubinski, površinski i strateški pristup učenju). Ispitivanje je provedeno na studentima tehničkih znanosti koji tijekom prve godine studija pohađaju bazične kolegije iz matematike. U preliminarnom ispitivanju provedenom s ciljem provjere metrijskih karakteristika instrumenata sudjelovala su 104 studenta, dok je glavnim istraživanjem obuhvaćeno 411 studenta. Rezultati konfirmatorne faktorske analize su podržali četverofaktorsku strukturu konstrukta ciljeva postignuća (cilj ovladavanja zadatkom putem uključivanja, cilj ovladavanja zadatkom putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja, cilj izvedbe putem izbjegavanja). Rezultati regresijskih analiza ukazuju da na je osnovu navedenih antecedenata moguće objasniti određeni postotak varijance ciljeva postignuća. Najboljim prediktorima pokazale su se mjere adaptivnog i neadaptivnog perfekcionizma koje su u najvećoj mjeri zaslužne za objašnjenu varijancu, dok implicitne teorije i samodeterminacija uglavnom nemaju ulogu prediktora ciljeva postignuća. Rezultati istraživanja su također pokazali da su ciljevi postignuća značajni prediktori pristupa studenata učenju s obzirom da se na temelju različitih ciljeva postignuća može objasniti značajan dio varijance svih pristupa učenju te se može zaključiti da ciljevi postignuća imaju važnu ulogu u razumijevanju odabira pojedinih pristupa učenju u specifičnoj akademskoj situaciji. Kako se pokazalo da su orijentacija na ovladavanje zadatkom i tendencija uključivanja konzistentno vezane uz poželjne ishode u akademskom kontekstu, tako bi kod studenata upravo trebalo podržavati odabir takvih ciljeva postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (mentor)

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Rovan, D. (2006) 'Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rovan, Daria}, year = {2006}, pages = {112}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, motivacija za postignu\'{c}em, strategije u\v{c}enja, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, matematika}, title = {Provjera nekih postavki modela ciljeva postignu\'{c}a pri u\v{c}enju matematike na visoko\v{s}kolskoj razini}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, motivacija za postignu\'{c}em, strategije u\v{c}enja, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, matematika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rovan, Daria}, year = {2006}, pages = {112}, keywords = {achievement goals, achievement motivation, study strategies, higher education, mathematics}, title = {Verification of achievement goal model in the context of learning mathematics in higher education}, keyword = {achievement goals, achievement motivation, study strategies, higher education, mathematics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font