Pregled bibliografske jedinice broj: 287747
Potencijali autentične enogastronomije Istre u kreiranju kvalitetne turističke ponude
Potencijali autentične enogastronomije Istre u kreiranju kvalitetne turističke ponude, 2006., magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Opatija
CROSBI ID: 287747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijali autentične enogastronomije Istre u kreiranju kvalitetne turističke ponude
(The potentials of authentic Istrian enogastronomy in creating touristic offerings of high quality)
Autori
Radosavljević, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
Mjesto
Opatija
Datum
05.12
Godina
2006
Stranica
135
Mentor
Varljen, Jadranka ; Avelini-Holjevac, Ivanka
Ključne riječi
Istra; mediteranska dijeta; autentična enogastronomija; turistički proizvod; kvaliteta; promocija
(Istria; mediterranean diet; authentic enogastronomy; touristic produce; quality; promotion)
Sažetak
Stvaranje pozitivnog imidža turističke destinacije izuzetno je važno jer je upravo imidž taj koji prvi utječe na kreiranje motivacije za odabir cilja putovanja i turističkog boravka. Pri kreiranju kvalitetne turističke ponude važno je permanentno pratiti svjetske trendove u kojima sve značajnije mjesto imaju gastronomija i enologija. U kontekstu kreiranja kvalitetnog proizvoda i pozitivnog imidža turističke destinacije važna je i sociokulturna dimenzija hrane. Talijanski sociolog Asterio Savelli govori o kulturnom turizmu i onda kada gost nastoji “ shvatiti” , “ upoznati” autentična, tradicionalna jela ponuđena mu u tipičnim lokalnim ugostiteljskim objektima (u Istri – konobe, tratorije, oštarije). Trend zdrave hrane, odnosno pravilnog načina prehrane, svakim danom postaje sve značajniji u cijelom svijetu. Mogućnost Istre da ponudi takvu zdravu, domaću hranu mogla bi biti jedna od najvažnijih komparativnih prednosti na turističkom tržištu. Autohtona kuhinja Istre dio je izrazito cijenjenog mediteranskog tipa prehrane. Briga za zdravlje značajan je element u promociji Istre te je autentična enogastronomija nezaobilazna u kreiranju kvalitetne turističke ponude. Master plan razvoja turizma Istre spominje hranu kao važan element u prijedlogu kreiranja turističke ponude svakog od sedam definiranih klastera. Vinske ceste, ceste maslinovog ulja, kvalitetni restorani, kao i seoska domaćinstva uključena u turističku djelatnost na najbolji način koriste bogatstvo tradicionalne istarske enogastronomije. Mogućnosti ekološke proizvodnje hrane u Istri, proizvođači hrane i pića, kvalitetni restorani i najbolja seoska domaćinstva redovito se predstavljaju na specijaliziranim sajmovima u Istri i Europi. U domaćim turističkim promocijskim materijalima istaknuta je prisutnost autentične enogastronomije u Istri, dok u stranim materijalima ima nepreciznosti. Novinari najčitanijeg lokalnog dnevnika, Glasa Istre, redovito i iscrpno prate sva zbivanja povezana s proizvodnjom hrane i vina u Istri. Ispitivanjem stavova turista koji borave u Istri uočeno njihovo zadovoljstvo enogastronomskom ponudom, posebno u restoranima i seoskim domaćinstvima. Gosti su manje zadovoljni ponudom hotelskih restorana. Ovaj rad upozorava na važnost kvalitetnog i ispravnog prezentiranja pojedinih elemenata turističkog proizvoda neke destinacije, konkretno tradicionalne enogastronomije Istre. Uloga promocije je informativna i edukativna. Kada je riječ o promocijskim potencijalima enogastronomije Istre, ima još mnogo prostora upravo za ove dvije funkcije turističke propagande.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija