Pregled bibliografske jedinice broj: 287625
Didaktički kriteriji uporabe suvremenih medija u nastavi
Didaktički kriteriji uporabe suvremenih medija u nastavi // Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : knjiga sažetaka = The teacher and modern educational technology : booklet of abstracts / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2000. str. 80-88 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 287625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički kriteriji uporabe suvremenih medija u nastavi
(Didactic'scriteria for the use of media in teaching)
Autori
Palekčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : knjiga sažetaka = The teacher and modern educational technology : booklet of abstracts
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 2000, 80-88
ISBN
953-6104-32-6
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktički kriteriji za uporabu medija u nastavi ; učinkovitost medija ; temeljni didaktički modeli artikulacije nastave
(didactic'scriteria for the use of media in teaching ; efficiency of media ; the basic didactic models (of the articulation) of instruction)
Sažetak
U radu se kritički propituje određenje sintagme "obrazovna tehnologija"» , s posebnim naglaskom na određenje kriterija za uporabu medija u nastavi. Autor pomoću meta-teorijske analize procjenjuje (i) rezultate znanstvenih istraživanja o učinkovitosti medija (na primjeru kompjutora). Analiza pokazuje da se u određenju i uporabi medija (a time i same nastave) više rabe izvanjski kriteriji nego izvorni pedagoško-didaktički, kao što je primjerice kriterij cjelovitog uravnoteženog razvoja učenika, odnosno kriterij vrste i kvalitete učenja koje određen medij potiče u nastavi. Središnji nalaz meta-teorijske analize očituje su u činjenici da se didaktički kriteriji uporabe medija u nastavi ne mogu ustanovljavati neovisno o temeljnim didaktičkim modelima (artikulacije) nastave. Tek na ovaj način mediji u nastavi postaju uistinu predmet znanstvenog didaktičkog istraživanja. Rezultati tako koncipiranog istraživanja predstavljaju istodobno i naputke za nastavnu praksu. Umjesto izvanjskog određenja uporabe medija u nastavi i reduciranja nastave na internu tehniku, autor ističe potrebu uvažavanja didaktičkih kriterija u uporabi medija u nastavi. Rad je prilog pokušaju izgradnje didaktike pedagogije (medija).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija