Pregled bibliografske jedinice broj: 287624
Pedagoški takt : fundamentalni pedagoški pojam
Pedagoški takt : fundamentalni pedagoški pojam // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = The Teacher as a Contributor to Quality in Education : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 1999. str. 116-125 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 287624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški takt : fundamentalni pedagoški pojam
(Pedagogical Tact : Fundamental Pedagogical Concept)
Autori
Palekčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = The Teacher as a Contributor to Quality in Education : collection of scientific papers
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 1999, 116-125
ISBN
953-6104-15-6
Skup
2. Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoški takt-fundamentalni pedagoški pojam ; kompetencije nastavnika ; pedagogija i didaktika ; modeli obrazovanja nastavnika.
(Pedagogical Tact -Fundamental Pedagogical Concept ; pedagogy and didactics ; models of teachres' education)
Sažetak
U radu se ukazuje na suvremenost i aktualnost Herbartovog pojma “ pedagoški takt” , polazeći od njegovog stava da od razvijenosti pedagoškog takta ovisi da li će neko postati dobar ili loš nastavnik. Navode se i neki uzroci zanemarenosti ovog pojma u suvremenoj pedagogiji. Uporedjivanje pojma pedagoški takt s rezultatima empirijskih istraživanjia kompetencija ili profesionalnog znanja nastavnika vodi autora do teze da se pedagoški takt ne može izravno izvesti iz ovih kompetencija. Pedagoški takt je holistički fenomen tj. nešto više od njegovih pojedinačnih sastavnica : takt kao suštinska odlika, umijeće, kompetencija nastavnika. Takt bi se, tako pojmljen, mogao odrediti kao holistička (obrazovana) pedagoška svijest i držanje, koji ima neka obilježja čula. Slično pedagoškom taktu - takt u duhovnim znanostima je i način spoznavanja (metoda) i način bivstvovanja (držanje). Pedagoški takt je izvorna znanstvena i istraživačka paradigma u pedagogiji. Na kraju se ukazuje na medjuzavisan odnos izmedju različitih shvaćanja kompetencija nastavnika, odnosno pedagoškog takta i modela obrazovanja nastavnika. Razvijenost takta kod sveučilišnih profesora jedan je od uvjeta poticanja pedagoškog takta kod budućih nastavnika Autor zastupa stajalište da je ne samo pedagško djelovanje nastavnika, nego da su u svojoj biti i odgoj, pedagogija i posebice didaktika strukturirani kao takt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija