Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 287623

Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja


Palekčić, Marko
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2001. str. 64-80 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 287623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja
(Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research)

Autori
Palekčić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir - Rijeka, 2001, 64-80

ISBN
953-6104-37-7

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.04.2001. - 28.04.2001

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja ; promjena polazišta u istraživanjima ; specifikum didaktičke spoznaje
(Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research ; specific phenomena of didactic cognition)

Sažetak
U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2001. str. 64-80 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Palekčić, M. (2001) Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja. U: Rosić, V. (ur.)Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2001}, pages = {64-80}, keywords = {teorijsko-metodolo\v{s}ka (ne)utemeljenost didakti\v{c}kih istra\v{z}ivanja, promjena polazi\v{s}ta u istra\v{z}ivanjima, specifikum didakti\v{c}ke spoznaje}, isbn = {953-6104-37-7}, title = {Teorijsko-metodolo\v{s}ka (ne)utemeljenost didakti\v{c}kih istra\v{z}ivanja}, keyword = {teorijsko-metodolo\v{s}ka (ne)utemeljenost didakti\v{c}kih istra\v{z}ivanja, promjena polazi\v{s}ta u istra\v{z}ivanjima, specifikum didakti\v{c}ke spoznaje}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2001}, pages = {64-80}, keywords = {Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research, Change of starting poimts in research, specific phenomena of didactic cognition}, isbn = {953-6104-37-7}, title = {Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research}, keyword = {Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research, Change of starting poimts in research, specific phenomena of didactic cognition}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font