Pregled bibliografske jedinice broj: 287623
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2001. str. 64-80 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 287623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja
(Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research)
Autori
Palekčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 2001, 64-80
ISBN
953-6104-37-7
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.04.2001. - 28.04.2001
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja ; promjena polazišta u istraživanjima ; specifikum didaktičke spoznaje
(Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research ; specific phenomena of didactic cognition)
Sažetak
U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija