Pregled bibliografske jedinice broj: 287620
K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće
K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće // Napredak (Zagreb), 146 (1999), 4; 446-458 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 287620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće
(Toward Thematic Approach TO the Corporeal In Pedagogy. A Paradigm foe the third millenieum)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 146
(1999), 4;
446-458
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
tijelo (Leib; Koerper); tjelesnost; fizičko tijelo; osjećajno tijelo; socijalno tijelo; bioenergetsko tijelo; tijelo kao obrazac tumačenja
(( body; corporeal; physical boy; sensetive body; social or conventional body; bioenergetic body; body as a pattern of intrepretation)
Sažetak
Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u pedagogiji : teorijsko-metodologijska, sadržajno-predmetna i didaktička tematizacija. Ovisno o stajalištu promatranja ili teorijskoj poziciji, autor je identificirao više načina znanstvenog govora o tijelu: materijalno, odnosno fizičko tijelo ( njem. der Koerper) ; fenomenologijsko ili osjećajno tijelo (njem. der Leib) ; socijalno ili konvencionalno tijelo ; bioenergetsko tijelo i tijelo kao obrazac tumačenj (svijeta i kosmosa). Ukazivanje na temeljne razlike u značenjima izmedju pojmova der Koerper i der Leib u njemačkom jeziku koji označavaju ljudsko tijelo, odnosno tjelesnost (njem. die Leiblichkeit) predstavlja, po autoru, ishodišno stajalište za znanstvenu tematizaciju tjelesnosti uopće. U radu se navode i razlozi i utjecaji "nestanka" i "povratka" tijela i tjelesnosti u pedagogiji uopće i u didaktici posebice. Ukazuje se i na kompatibilnost izmedju različitih modela odgojno-obrazovne prakse i odredjenih koncepata o tijelu. Slijedi sadržajno-predmetna tematizacija tjelesnosti u pedagogiji, kao i ukazivanje na značenje (potisnute) tjelesnosti za pedagošku i nastavnu praksu. Tematizacija tjelesnosti u znanosti uopće i u pedagogiji posebice može, po mišljenju autora, voditi ka izgradnji nove paradigme za treće tisućljeće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstratcts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language behavior Abstratcts.