Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 287618

Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)


Palekčić, Marko
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije) // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 4; 401-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 287618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)
(Psychological Researches, Teaching Practice, Education of Teachers)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 139 (1998), 4; 401-411

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odnos pedagogije i psihologije; psihološki pristup nastavnoj praksi; pedagogija kao znanstvena disciplina; modeli obrazovanje nastavnika
(relation between psychology and pedagogy; pedagogy as scientific discipline; psychologicala pproach to teaching practice; models of educating teachers)

Sažetak
U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji, nego i njezinog statusa kao znanstvene discipline (primjenjena znanost), odnosno statusa pedagogije kao akademske discipline i njezinog neznatnog pridonosa u obrazovanju nastavnika. Ukazano je na kompementarnost između pokušaja poznanstvljenja nastavne prakse i modela poznanstvljenog studija. Povijesno uspostavljeni konsekutivni model obrazovanja nastavnika (model tzv. znanstveno izobraženog praktičara) podvrgnut je još od strane Herbarta – odnosa (znanstvene) teorije i (nastavne) prakse. Kao alternativa postojećim pristupima istraživanja i shvaćanja odnosa znantvenih istraživanja, nastavne prakse i obrazovanja nastavnika autor predlaže izgradnju pedagogijskog stajališta. Ono pretpostavlja kritičku (samo)refleksiju pedagogije kao znanosti, napuštanje prakse preuzimanja modela iz drugih znanosti i pedagogijska istraživanja znanstvenog modela obrazovanja nastavnika (i motivacije koja je intrinzična tom modelu, po kojem se realizira nastavna i sveučilišna praksa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije) // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 4; 401-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Palekčić, M. (1998) Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije). Napredak (Zagreb), 139 (4), 401-411.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {1998}, pages = {401-411}, keywords = {odnos pedagogije i psihologije, psiholo\v{s}ki pristup nastavnoj praksi, pedagogija kao znanstvena disciplina, modeli obrazovanje nastavnika}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {139}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Psihologijska istra\v{z}ivanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzi\v{c}ke motivacije)}, keyword = {odnos pedagogije i psihologije, psiholo\v{s}ki pristup nastavnoj praksi, pedagogija kao znanstvena disciplina, modeli obrazovanje nastavnika} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {1998}, pages = {401-411}, keywords = {relation between psychology and pedagogy, pedagogy as scientific discipline, psychologicala pproach to teaching practice, models of educating teachers}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {139}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Psychological Researches, Teaching Practice, Education of Teachers}, keyword = {relation between psychology and pedagogy, pedagogy as scientific discipline, psychologicala pproach to teaching practice, models of educating teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstratcts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Linguistics & Language behavior Abstratcts.





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font