Pregled bibliografske jedinice broj: 287618
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije) // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 4; 401-411 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 287618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)
(Psychological Researches, Teaching Practice, Education of Teachers)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 139
(1998), 4;
401-411
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odnos pedagogije i psihologije; psihološki pristup nastavnoj praksi; pedagogija kao znanstvena disciplina; modeli obrazovanje nastavnika
(relation between psychology and pedagogy; pedagogy as scientific discipline; psychologicala pproach to teaching practice; models of educating teachers)
Sažetak
U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji, nego i njezinog statusa kao znanstvene discipline (primjenjena znanost), odnosno statusa pedagogije kao akademske discipline i njezinog neznatnog pridonosa u obrazovanju nastavnika. Ukazano je na kompementarnost između pokušaja poznanstvljenja nastavne prakse i modela poznanstvljenog studija. Povijesno uspostavljeni konsekutivni model obrazovanja nastavnika (model tzv. znanstveno izobraženog praktičara) podvrgnut je još od strane Herbarta – odnosa (znanstvene) teorije i (nastavne) prakse. Kao alternativa postojećim pristupima istraživanja i shvaćanja odnosa znantvenih istraživanja, nastavne prakse i obrazovanja nastavnika autor predlaže izgradnju pedagogijskog stajališta. Ono pretpostavlja kritičku (samo)refleksiju pedagogije kao znanosti, napuštanje prakse preuzimanja modela iz drugih znanosti i pedagogijska istraživanja znanstvenog modela obrazovanja nastavnika (i motivacije koja je intrinzična tom modelu, po kojem se realizira nastavna i sveučilišna praksa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstratcts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language behavior Abstratcts.