Pregled bibliografske jedinice broj: 287609
Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata
Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata // Pedagogijska istraživanja, I (2004), 2; 159- 94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 287609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata
(The Conditions and Effects of Study Interest and Motivation for Learning (Motives for the Choice of the Study and Regulatory Motivation Styles) in Croatien and German Students)
Autori
Palekčić, Marko ; Müller, Florian H.
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) I
(2004), 2;
159- 94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
intrinzična motivacija; regulacijski stilovi motivacije; interes za studij; napuštanje i prekid studija; komarativno istraživanje; kvaliteta visokoškolske nastave i okruženja na sveučilištima; Bolonjska deklaracija
(intrinsic motivation; regulatory motivation styles; interest for study; leaving and interruption of study; quality of university teaching and environment; The Bologna declaration.)
Sažetak
U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijskli regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundwswehra u Minhenu. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju motivacijska teorija samoodređenja (SDT), autora Decia i Ryana i « Minhenska teorija interesa» autora, Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (« BIG FIve» , autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzoraka ispitanika kako glede strukture i izraženosti vmotivacije za učenje i interesa za studij, tako i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su značajne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata, te obzirom na spol ispitanika te godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na Sveučilištima u Evropi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je nastao u okviru dva međunarodna projekta: • ; ; Bedingungen tertiärer Bildungsprozesse im gesellschaftlichen Transformationsprozess. Eine kulturvergleichende Studie (laufend seit 2003). Florian MüellerIin Kooperation mit Prof. Dr. Johann Louw, Department of Psychology, University of Cape Town / Prof. Dr. Marko Palekcic, Universität Zagreb, Kroatien und Dr. Xiao Feng, Tongji Universität Shanghai, Universität für Wissenschaft und Technologie Harbin und Hunan (China) • ; ; Florian Müller und Marko Paleköiä: Studium und Interesse (Längsschnittstudie, laufend seit 2000), Palekčić
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstratcts
- Worldwide Political Science Abstracts.