Pregled bibliografske jedinice broj: 287601
Nastavni sadržaji i znanje
Nastavni sadržaji i znanje // Osnove suvremene pedagogije / Antun Mijatović (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1999.
CROSBI ID: 287601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavni sadržaji i znanje
(School Matter and Knowlewdge)
Autori
Palekčić, Marko ; Volstädt, Witlof ; Katzenbach , Dieter ; Terhart, Ewald
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Osnove suvremene pedagogije
Urednik/ci
Antun Mijatović
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
ISBN
953-6134-27-6
Ključne riječi
Nastavni sadržaji i znanje, komunikacija, vrste znanja, konstruktivizam
(School mattr end Knowledge, Comunication, forms of knowledge, Constructivism)
Sažetak
U Poglavlju XI (str. 267-290) pod naslovom Nastavni sadržaji i znanje (ur. Marko Palekčić) svoje priloge imaju: Witlof Volstädt (Kurikulum i nastavni plan -pojmovi, teorije i kriteriji za izbor nastavnih sadržaja – str. 268 - 273), Ewald Terhart (Oblici u nastavi – str. 273-276 i Odnos sadržaja i metode u nastavi – str. 280 – 284), Dieter Katzenbach (Prisvajanje znanja s konstruktivističkog gledišta – str. 284-289) i Marko Palekčić (« Kvadrat izvješća» Model komunikacije prema Schulz von Thunu - str.276-280 i Nastavni sadržaji i znanje: Umjesto uvoda str. 267-268. U Uvodnom dijelu se tematizira transformacija znanstvenih sadržaja u nastavne i obrazovne sadržaje kao značajan pedagoški i didaktički problem i mjesto priloga ostalih autora u kontekstu naznačenog pitanja. Posebno težište leži pri tome na odnosu znanja i umijeća kao bitnog pitanje profesionalizacije pedagoškog poziva – s pedagogijskog gleišta. U tom kontekstu se razmatraju i pitanja pedagoškog držanja i pedagoškog takta kao vrhunskog pedagoškog umijeća. U dijelu poglavlja o modelu međuljudske komunikacije predstavljen je model Schulz von Thuna i ukazano je na njegovo značenje u okviru tematiziranja teme: Nastavni sadržaji i znanje, s posebnim težištem na mogućnosti uključivanja ovih modela u obrazovanje budućih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija