Pregled bibliografske jedinice broj: 287340
Relacije latentnih morfološko-motoričkih karakteristika i uspjeha u tjelesnom odgoju kod učenika srednje škole
Relacije latentnih morfološko-motoričkih karakteristika i uspjeha u tjelesnom odgoju kod učenika srednje škole // Glasnik antropološkog društva Jugoslavije, 26 (1989), 37-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 287340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije latentnih morfološko-motoričkih karakteristika i uspjeha u tjelesnom odgoju kod učenika srednje škole
(Relations latent morphologic-motoric characteristics and achievement in physical education among students secondary school)
Autori
Katić, Ratko
Izvornik
Glasnik antropološkog društva Jugoslavije (0351-1480) 26
(1989);
37-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
morfološko-motorički status; tjelesni odgoj; učenici
(morpho-motoric status; phisical education; students)
Sažetak
Na uzorku od 246 učenika starosne dobi od 16-19 godina primijenjeno je 13 antropometrijskih i 16 psihomotornih testova kao varijabli prediktora i ocjene iz školskog predmeta tjelesni odgoj kao varijable kriterija. Faktorskom analizom morfoloških i motoričkih varijabli izolirano je 6 faktora koji su objasnili 69% ukupne varijance primijenjenih testova, a interpretirani su kao: faktor mekog tkiva, faktor motoričke informiranosti, faktor skeleta, faktor generalne brzine, faktor za rješavanje kompleksnih motoričkih problema i ispoljavanje maksimalne tjelesne snage i faktor dijametara lakta i koljena koji diferenciraju učenike na dva suprotna konstitucijska tipa. Regresijskim je postupkom utvrđena veza između izoliranih faktora i školskog uspjeha u tjelesnom odgoju. Dobivena je dosta visoka multipla korelacija (.68) za tjelesni odgoj, s tim da dobiveni faktor odgovoran za rješavanje kompleksnih motoričkih problema i ispoljavanja maksimalne tjelesne snage najviše utječe na uspjeh u tjelesnom odgoju. Još značajni prediktor uspjeha u tjelesnom odgoju je konstitucijski tip koji karakterizira znatno razvijeni skelet nogu u odnosu na ruke, kao i faktor motorička informiranost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija