Pregled bibliografske jedinice broj: 287190
Karakteristike novih medija u funkciji online novinarstva
Karakteristike novih medija u funkciji online novinarstva, 2006., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 287190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike novih medija u funkciji online novinarstva
(New Media Characteristics as Function of Online Journalism)
Autori
Brautović, Mato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2006
Stranica
362
Mentor
Malović, Stjepan
Ključne riječi
online mediji; Internet; novi mediji; online novinarstvo; karakteristike novih medija; prednosti novih medija; online novosti; posjećenost; interaktivnost; multimedijalnost; nelinearnost; arhiviranost; povezanost; neposrednost
(online media; Internet; new media; online journalism; new media characteristics; new media advantages; online news; interactivity; multimediality; non-linearity; archiving; linking; immediacy)
Sažetak
Novi mediji omogućuju svima da budu nakladnici te da, uz minimalne troškove, pokreću medije s globalnim dosegom. Prednosti novih medija su iskoristili klasični mediji, koji, međutim, nemaju tehničko znanje te, s druge strane, veliki broj osoba koje raspolažu tehničkim, no ne i novinarskim znanjem. Iz toga, kao i iz činjenice da uopće ne postoje standardi u novomedijskom izdavaštvu, proizlazi niz problema. Stoga su znanstvena istraživanja od vitalnog značaja za takav oblik novinarstva. Međutim, tom problematikom bavi se vrlo mali broj znanstvenika kako u Hrvatskoj, tako i u Svijetu. U nove medije ubrojeni su Internet, računalne i video igre, digitalna umjetnost i grafika, te virtualna realnost. Osim objašnjenja njihovih temeljnih značajki, posebna je pažnja posvećena povijesnom razvoju novih medija, njihovim međusobnim razlikama, ali i međusobnoj povezanosti kako bi se naglasio brz razvoj nekarakterističan za ijedan dosadašnji medij. Kroz teorije računalno posredovanog komuniciranja i koncepte - teoriju društvene prisutnosti, teoriju bogatstva medija, koncept društvenih znakova, koncept računala kao društvenih aktera te koncepte interaktivnosti i hipermedije, objašnjene su karakteristike novih medija i to - neposrednost, interaktivnost, multimedijalnost, nelinearnost, povezanost i arhiviranost. Nadalje, analizirane su karakteristike online komuniciranja i to preko primjera komuniciranja jedan-na-jedan, jedan-na-mnogi, mnogi-na-mnogi, te mnogi-na-jedan. Masmedijske karakteristika Interneta objašnjene su teorijama odabira medija, upotrebe i zadovoljstva, utvrđivanja djelokruga rada i selektivne izloženosti. Online mediji definirani su kao web stranice čiji je glavni cilj informiranje korisnika, neovisno radi li se o informativno-političkom, zabavnom ili nekom drugom sadržaju, te neovisno radi li se o digitalnim izdanjima klasičnih medija ili novim medijima, a koje ostvaruju ili imaju potencijal ostvariti masmedijski učinak. Iz toga slijedi kako online novinarstvo u osnovnom obliku predstavlja izvješćivanje i prezentiranje novosti putem Interneta. Zbog konstantnog razvoja online medija te nepostojanja standarda, još uvijek nema ustaljenih novinarskih formi u online novinarstvu. Istraživanjem je utvrđena korelacija između primjene pojedinih karakteristika novih medija u prezentiranju sadržaja online medija i stupnja posjećenosti. Kao najznačajnija karakteristika utvrđena je neposrednost, a za njom slijede multimedijalnost te povezanost. Najmanje važna karakteristika je nelinearnost. Bez primjene karakteristika (ili prednosti) novih medija u prezentaciji sadržaja, online mediji su samo puka kopija klasičnih izdanja, iz čega i proizlaze svi njihovi problemi (nestalnost, beznačajnost, neisplativost… ).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb