Pregled bibliografske jedinice broj: 286961
Meta-analiza u sustavima e-učenja
Meta-analiza u sustavima e-učenja, 2006., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 286961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Meta-analiza u sustavima e-učenja
(Meta-analysis in e-learning systems)
Autori
Vidov, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
20.12
Godina
2006
Stranica
60
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Grubišić, Ani
Ključne riječi
meta-analiza; veličina učinka; e-učenje; web-temeljeno učenje
(meta-analysis; effect size; e-learning; web-based learning)
Sažetak
Meta-analiza je oblik istraživanja u kojem se pregledavaju rezultati nekih drugih istraživanja, i jedan je od načina za sumiranje, integriranje i interpretiranje odabranih radova iz različitih disciplina. Provodi se u nekoliko koraka. Najprije se određuje tema, a zatim odabiru i pronalaze odgovarajuća istraživanja. Važna karakteristika meta-analize je prikaz rezultata svakog istraživanja u obliku veličine učinka, jer se na taj način rezultati danih istraživanja mogu smisleno uspoređivati i analizirati. Metoda koja će se koristiti za izračun veličina učinka, ovisi o obliku i prirodi rezultata korištenih istraživanja. Uz veličinu učinka svakog istraživanja, računa se i njena težina, odnosno preciznost koja ovisi o veličini uzorka pojedinog istraživanja. Slijedi izdvajanje najvažnijih informacija i podataka iz svakog istraživanja kako bi se lakše provela međusobna usporedba i analiza. Okosnicu meta-analize čini izračun ukupne veličine učinka svih korištenih istraživanja. U nastavku analize određuje se interval pouzdanosti od 95% oko dobivene ukupne veličine učinka, te analiza homogenosti distribucije korištenih veličina učinka. Uz teoretski dio, diplomski rad sadrži i praktični dio koji se odnosi na implementaciju sustava e-učenja u proces učenja i poučavanja te analizu njihove učinkovitosti u odnosu na tradicionalni način poučavanja. Opisano je 10 primjera različitih vrsta sustava ; sustava na web i računalno temeljenom poučavanju, sustava za poučavanje na daljinu, inteligentnih tutorskih sustava itd. Opisan je način na koji se provodilo poučavanje kao i eksperiment koji je proveden za vrednovanje pojedinog sustava, te su izdvojeni rezultati jednog ili više završnih testova. Ti rezultati su predstavljali ulazne parametre za provođenje meta-analize spomenutih sustava, da bi se utvrdila učinkovitost takvih sustava u procesu učenja i poučavanja u odnosu na tradicionalni način poučavanja. Kao metoda za izračun veličina učinka koristila se standardna razlika aritmetičkih sredina, pa su izračunate veličine učinka i težine svakog sustava posebno. Analizom tih rezultata dobivena je ukupna veličina učinka od 0.7 sigma. Interval pouzdanosti od 95% oko te vrijednosti (0.545, 0.85) implicira da je dobivena ukupna veličina učinka statistički značajna na razini 5%. Isto tako, dobivena je homogenost distribucije skupa veličina učinka (za =0.05), što implicira da dobivena ukupna veličina učinka jasno i smisleno reprezentira distribuciju veličina učinka opisanih sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo