Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 286732

Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci


Brekalo, Tomislav
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci, 2006., diplomski rad, Građevinski Fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 286732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci
(Conceptual design of new railway line Plaški-Studenci)

Autori
Brekalo, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Građevinski Fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.12

Godina
2006

Stranica
125

Mentor
Lakušić, Stjepan

Ključne riječi
željeznička pruga Plaški-Studenci; niveleta; tunel; nasip; usjek
(railway line Plaški-Studenci; track level; tunnel; railway embankment; cutting)

Sažetak
Željeznička veza unutrašnjosti Hrvatske sa priobalnim gradovima Srednje Dalmacije ostvaruje se preko dva željeznička pravca: Ličkom i Unskom prugom. Važna činjenica kod sagledavanja prometnog pravca Zagreb-Karlovac-Split jest njegova duljina od 424 km pri kojoj željeznički promet ima znatne komparativne prednosti ispred cestovnog prometa. U usporedbi s ostalim oblicima prijevoza, željeznički prijevoz ima veću razinu prometne usluge, ekološki je najprihvatljiviji te je održiv na duži rok. U svrhu povećanja brzine vožnje, povećanja kvalitete usluge kao i povećanja prijevozne i propusne sposobnosti u radu je razmatrana nova željeznička pruga Plaški – Studenci duljine 47.3 km. Izrađena su dva varijantna rješenja nove željezničke pruge. Za odabranu varijantu pruge (Varijanta 2) koja kroz Gacko polje prolazi neposredno uz autocestu, napravljena je detaljna analiza. Izrađen je vozno-dinamički proračun, proračun zaustavnog puta, proračun teorijske propusne i prijevozne sposobnosti pruge te je na jednom dijelu trase (dionica duljine 2400 m) razrađen sustav odvodnje. Zbog zaštite podzemnih voda, predložen je zatvoreni sustav odvodnje. Veći dio trase (53 %) čine objekti i to: 51 % tuneli, a 2% mostovi i vijadukti. Dopuštena brzina prometovanja na novoj željezničkoj pruzi iznosi 140 km/h za putničke vlakove te 100 km/h za teretne vlakove. Minimalni polumjer horizontalnih krivina je 1000 m, a maksimalni nagib nivelete iznosi 12 ‰ . Za konstrukciju gornjeg ustroja odabrane su tračnice tipa 60E1 na betonskim pragovima uz primjenu elastičnog pričvršćenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Lakušić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brekalo, Tomislav
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci, 2006., diplomski rad, Građevinski Fakultet, Zagreb
Brekalo, T. (2006) 'Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci', diplomski rad, Građevinski Fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Tomislav}, year = {2006}, pages = {125}, keywords = {\v{z}eljezni\v{c}ka pruga Pla\v{s}ki-Studenci, niveleta, tunel, nasip, usjek}, title = {Idejno rje\v{s}enje nove \v{z}eljezni\v{c}ke pruge Pla\v{s}ki-Studenci}, keyword = {\v{z}eljezni\v{c}ka pruga Pla\v{s}ki-Studenci, niveleta, tunel, nasip, usjek}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Tomislav}, year = {2006}, pages = {125}, keywords = {railway line Pla\v{s}ki-Studenci, track level, tunnel, railway embankment, cutting}, title = {Conceptual design of new railway line Pla\v{s}ki-Studenci}, keyword = {railway line Pla\v{s}ki-Studenci, track level, tunnel, railway embankment, cutting}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font