Pregled bibliografske jedinice broj: 286732
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci, 2006., diplomski rad, Građevinski Fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 286732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejno rješenje nove željezničke pruge Plaški-Studenci
(Conceptual design of new railway line Plaški-Studenci)
Autori
Brekalo, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski Fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.12
Godina
2006
Stranica
125
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
željeznička pruga Plaški-Studenci; niveleta; tunel; nasip; usjek
(railway line Plaški-Studenci; track level; tunnel; railway embankment; cutting)
Sažetak
Željeznička veza unutrašnjosti Hrvatske sa priobalnim gradovima Srednje Dalmacije ostvaruje se preko dva željeznička pravca: Ličkom i Unskom prugom. Važna činjenica kod sagledavanja prometnog pravca Zagreb-Karlovac-Split jest njegova duljina od 424 km pri kojoj željeznički promet ima znatne komparativne prednosti ispred cestovnog prometa. U usporedbi s ostalim oblicima prijevoza, željeznički prijevoz ima veću razinu prometne usluge, ekološki je najprihvatljiviji te je održiv na duži rok. U svrhu povećanja brzine vožnje, povećanja kvalitete usluge kao i povećanja prijevozne i propusne sposobnosti u radu je razmatrana nova željeznička pruga Plaški – Studenci duljine 47.3 km. Izrađena su dva varijantna rješenja nove željezničke pruge. Za odabranu varijantu pruge (Varijanta 2) koja kroz Gacko polje prolazi neposredno uz autocestu, napravljena je detaljna analiza. Izrađen je vozno-dinamički proračun, proračun zaustavnog puta, proračun teorijske propusne i prijevozne sposobnosti pruge te je na jednom dijelu trase (dionica duljine 2400 m) razrađen sustav odvodnje. Zbog zaštite podzemnih voda, predložen je zatvoreni sustav odvodnje. Veći dio trase (53 %) čine objekti i to: 51 % tuneli, a 2% mostovi i vijadukti. Dopuštena brzina prometovanja na novoj željezničkoj pruzi iznosi 140 km/h za putničke vlakove te 100 km/h za teretne vlakove. Minimalni polumjer horizontalnih krivina je 1000 m, a maksimalni nagib nivelete iznosi 12 ‰ . Za konstrukciju gornjeg ustroja odabrane su tračnice tipa 60E1 na betonskim pragovima uz primjenu elastičnog pričvršćenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo