Pregled bibliografske jedinice broj: 286723
Kooperacija konkurentskih poduzeća komplementarnih resursa : poslovna snaga iz perspektive teorije igara
Kooperacija konkurentskih poduzeća komplementarnih resursa : poslovna snaga iz perspektive teorije igara // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 53 (2002), 7-8; 750-769 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 286723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kooperacija konkurentskih poduzeća komplementarnih resursa : poslovna snaga iz perspektive teorije igara
(Cooperation of Competitive Firms With Complementary Resources : Business Strength from the Game Theory Perspective)
Autori
Fabac, Robert
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 53
(2002), 7-8;
750-769
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
savezništva; učenje; neopipljivi resursi; organizacijske sposobnosti; poslovna snaga; mrežna poslovna snaga; indeks kooperativne snage; konkurentnost
(alliances; learning; intangible resources; organizational capabilities; business strength; network business strength; cooperative strength index; competitiveness)
Sažetak
U konkurentskom okruženju veći razvojni potencijal i više razine profita ostvaruju ona poduzeća koja imaju veću poslovnu snagu. Procjena poslovne snage vrši se na temelju vrednovanja razine dostupnih resursa i organizacijskih sposobnosti poduzeća. Jedan od načina da se poveća razina ključnih resursa i time ostvari konkurentska prednost, jest putem ulaska u savezništva ili koalicije s drugim poduzećima. Strateška poslovna suradnja danas je vrlo rasprostranjena. Procesom učenja u tzv. alijansama ostvaruje se transfer određenih značajnih neopipljivih resursa i sposobnosti. Poslovna snaga koja je funkcija resursa u tim uvjetima raste. Teorija igara na temelju dva značajna koncepta, korisnosti i indeksa snage, omogućuje analizu promjene poslovne snage kao posljedice ulaska poduzeća u koalicije. Pored tradicionalne definicije poslovne snage poduzeća, predlažemo dva nova pristupa određenju konkurentnosti i potencijalne uspješnosti poduzeća. Riječ je o pokazateljima: “ mrežnoj poslovnoj snazi” i “ indeksu kooperativne snage” . Postupak određenja tih veličina temelji se na modelima kooperativne teorije igara i konceptu Shapley-eve vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus