Pregled bibliografske jedinice broj: 286067
Efekti primjene analitičkog i sintetičkog pristupa u obučavanju jedrenja na dasci.
Efekti primjene analitičkog i sintetičkog pristupa u obučavanju jedrenja na dasci. // Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta, 16 (1984), 2; 185-192 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 286067 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekti primjene analitičkog i sintetičkog pristupa
u obučavanju jedrenja na dasci.
(The effects of analiticalal and syntetical
approach in teaching boardsailing.)
Autori
Oreb, Goran
Izvornik
Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta (0351-1057) 16
(1984), 2;
185-192
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Analitička metoda ; sintetička metoda ; jedrenje na dasci
(Analitic method ; syntetic method ; wind surfing)
Sažetak
Kako bi se utvrdili efekti primjene dva različita metodska modela, analitičkog i sintetičkog, u obučavanju jedrenja na dasci, provedeno je ispitivanje na uzorku ispitanika natprosječnog motoričkog statusa, izvučenog iz populacije studenata Fakulteta za fizičku kulturu u Zagrebu. Metodom slučajnog izbora, ispitanici su bili podijeljeni u dvije grupe i to grupu obučavanu anlitičkom (71 ispitanik) i grupu obučavanu sintetičkom (72ispitanika)metodom. Nastavnim planom i programom predviđeni likovi osnovne škole obučavani su u jednoj i drugoj grupi kroz 5 dana u svukupnom fondu od 9 sati. Valorizacija ukupnih efekata oba modela izvršena je kroz obradu podataka multivarijatnom analizom varijance, a parcijalni doprinos svake od pet varijabli-separaciji grupa, te njihova korelacija sa diskriminacijskom funkcijom, utvrđeno je programom diskriminacijke analize. Prema rezultatima obje analize, vidljiva je značajna razlika s obzirom na primjenu metodskog postupka u korist grupe obučavane sintetičkom metodom. Prednost sintetičke metode u ovom istraživanju pripisuje se primjerenosti nastavnog procesa strukturalnim karakteristikama motoričke aktivnosti, iz toga proizašloj racionalizaciji nastavnog procesa i konačno, većoj motiviranosti ispitanika pri obučavanju sintetičkom metodom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija