Pregled bibliografske jedinice broj: 284657
Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva
Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva // Prema kvalitetnoj školi: 5. Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije (zbornik radova) / Hicela Ivon (ur.).
Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor - Ogranak Split i Filozofski fakultet u Splitu, 2006. str. 21-29 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 284657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbor medija i didaktičkih strategija u svjetlu Daleova stošca iskustva
(Selection of the instructional media and didactical strategies in the light of the Dale's con of experience)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema kvalitetnoj školi: 5. Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije (zbornik radova)
/ Hicela Ivon - Split : Hrvatski pedagoško-književni zbor - Ogranak Split i Filozofski fakultet u Splitu, 2006, 21-29
Skup
Prema kvalitetnoj školi: 5. Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.11.2006. - 18.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
izbor medija; nastavni mediji; Edgar Dale; stožac iskustva; multimedij
(Instructional media; Edgar Dale; Dale's Cone of Experience; Multimedia)
Sažetak
Sažetak – U mnogim pedagoškim tekstovima pojavljuju se podaci o tome koliko učenik može upamtiti od onoga što čuje ili vidi, što čuje i vidi, što samostalno uradi itd. Uglavnom nitko ne spominje odakle su podaci (obično iskazani u postocima) koji iskazuju tu efikasnost učenja. Zbog znanstvene korektnosti valjalo bi, uz navođenje tih podataka, isticati da je među prvima takve procjene objavljivao američki pedagog Edgar Dale, od 1946. godine do kraja života (1985. godine). Teorija pod nazivom „ stožac iskustva“ imala je dosta utjecaja na didaktičare koji su pokušavali objasniti kriterije za izbor nastavnih medija ili didaktička pravila za dizajn nastave odnosno dizajn procesa učenja. Uz pokušaje sistematizacije spoznaja o izboru nastavnih medija uvijek je teško ne spomenuti i veliko ime iz povijeesti didaktike Jana Amosa Komenskog i njegovo „ zlatno pravilo“ o zornosti u nastavi. Kao opći zaključak svih teorija o učenju i nastavi može se istaknuti preporuka da nisu knjige i učiteljeve riječi najvažniji niti najefikasniji nastavni mediji ili izvori znanja za učenike. Nisu to čak niti najsuvremeniji računalni programi uz najsuvremeniju tehniku za vizualnu prezentaciju. U prvi plan izlaze neposredna iskustva učenika, napose iskustva u izvornoj stvarnosti (što podrazumijeva i razne vidove socijalnog učenja) te iskustva s konkretnim materijalima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija