Pregled bibliografske jedinice broj: 28439
Rezultati brze neuropsihologijske dijagnostike kod djece s poteškoćama u svladavanju školskog gradiva
Rezultati brze neuropsihologijske dijagnostike kod djece s poteškoćama u svladavanju školskog gradiva // III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci / Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 1998. str. 48-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 28439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezultati brze neuropsihologijske dijagnostike kod djece s poteškoćama u svladavanju školskog gradiva
(Results of prompt neuropsychological diagnostics in children with difficulties in mastering teaching material)
Autori
Šoštarić-Peklar, Miroslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci
/ Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 1998, 48-49
Skup
III. znanstveni skup. Istraživanja govora
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.1998. - 12.12.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
.
Sažetak
Teškoće u svladavanju školskog gradiva intelektualno prosječno razvijene djece jedna je od najaktualnijih tema školskih psihologa i dječjih neuropsihologa.
Obzirom da je neuropsihologijsko dijagnosticiranje vrlo dugotrajno i zahtjevno za analizu podataka, veliki broj istraživanja usmjeren je na stvaranje metoda koje bi bile kratke za primjenu i davale uvid u funkcionalna stanja mozgovnih struktura.
U ovom je istraživanju korištena "Metoda brze neuropsihologijske dijagnostike - Lurija 90" koju je razradila E.G. Simernickaja, a u osnovi koje je funkcija pamćenja.
Budući da je dobro stanje mnestičkih procesa jedan od osnovnih uvjeta za uspješno svladavanje gradiva, testirane su dvije hipoteze: a) učenici s teškoćama u svladavanju gradiva značajno se razlikuju po uspješnosti rješavanja mnestičkih zadataka od učenika bez tih teškoća b) nadarena djeca postižu značajno bolje rezultate na takvim zadacima.
U istraživanju je sudjelovalo 60 učenika u dobi od 11 do 12 godina koji su po uspješnosti svladavanja gradiva bili podijeljeni u 3 skupine:
a) djeca s teškoćama u svladavanju gradiva,
b) djeca koja uredno svladavaju školsko gradivo,
c) djeca koja uredno svladavaju školsko gradivo i nadarena su za matematiku.
Analiza rezultata provodila se na 14 parametara (od kojih 7 ispituje auditivnu mnestičku djelatnost, a 7 vizualnu mnestičku djelatnost).
Dobiveni rezultati pokazali su da su djeca s teškoćama u svladavanju gradiva bila slabija po većini parametara, no međutim samo su po autitivnim mnestičkim parametrima nađene značajne statističke razlike između skupina, dok razlike dobivene na vizualnim parametrima nisu statistički značajne.
Skupina (c) djece nadarene za matematiku značajno se razlikovala na vizualnim mnestičkim parametrima od ostale dvije skupine. Na auditivnim parametrima, pak, nije se skupina (c) nadarene djece, razlikovala od djece skupine (b) koja uredno svladavaju gradivo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA