Pregled bibliografske jedinice broj: 28429
Razina tjeskobe roditelja djece oštećena sluha i govora
Razina tjeskobe roditelja djece oštećena sluha i govora // III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci / Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 1998. str. 27-27 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 28429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina tjeskobe roditelja djece oštećena sluha i govora
(Level of anxiety of hearing and speech impaired children´s parents)
Autori
Kondić, Ljiljana, Dulčić, Adinda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci
/ Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 1998, 27-27
Skup
III. znanstveni skup. Istraživanja govora
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.1998. - 12.12.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
.
Sažetak
U sklopu sveobuhvatnog pristupa u rehabilitaciji djece oštećena sluha i govora, u radu po verbotonalnoj metodi, važan je i sustavni rad s roditeljima. Tijekom rehabilitacijskog procesa s djecom se ostvaruju raznoliki programski sadržaji primjereni vrsti i stupnju teškoća u razvoju, dok se rad s roditeljima najčešće svodi na individualne i grupne konzultacije.
Djelotvorno roditeljstvo podrazumijeva aktivnu ulogu roditelja u stvaranju povoljnijih uvjeta za razvoj svog djeteta, ali i razvoj vlastite osobnosti. A roditelji djece oštećena sluha i/ili govora izvrgnuti su u svom roditeljstvu i dodatnim potrebama. Oni moraju razriješiti svoje tjeskobe, nemire i niz dvojbi da bi postali djelotvorniji u svojoj roditeljskoj ulozi.
Uvidjevši potrebu sustavnog rada primjerenu specifičnim potrebama roditelja djece oštećena sluha i govora, započeli smo kontinuirani suportivno-edukacijski rad u obliku radionica sa svrhom postizanja učinkovitijeg roditeljstva i ravnopravnijeg participiranja u ostvarivanju rehabilitacijskih ciljeva.
Radom smo roditeljima približili temeljne potrebe djece s govorno-slušnim poremećajima i načine njihova zadovoljenja. Nastojali smo omogućiti djelotvorniji način prevladavanja kriznih stanja u odgoju djece oštećena sluha i govora. Podsticali smo roditelje na cjelovitiji razvoj vlastite osobnosti te nastojali poboljšati komunikaciju unutar obiteljskog sustava te poboljšati suradnju obitelji i stručnjaka raznih specijalnosti koji sudjeluju u rehabilitaciji i edukaciji djece oštećena sluha i govora.
Za evaluaciju našeg rada koristili smo polustrukturirani upitnik konstruiran u te svrh tj. Spilbergov upitnik za ispitivanje anksioznosti, te usmeni i pismeni "feed back" roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti