Pregled bibliografske jedinice broj: 28428
Dometi slušno-govorne rehabilitacije po VT metodi
Dometi slušno-govorne rehabilitacije po VT metodi // III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci / Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 1998. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 28428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dometi slušno-govorne rehabilitacije po VT metodi
(Achievements of hearing-speech rehabilitation according to verbotonal method)
Autori
Doklestić, Olga
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
III. znanstveni skup.Istraživanja govora. Sažeci
/ Škarić, Ivo ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 1998
Skup
III. znanstveni skup. Istraživanja govora
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.1998. - 12.12.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
.
Sažetak
Prije četrdesetak godina, Centar SUVAG u Zagrebu, koristeći postupke VT metode, preuzeo je zadatak riješiti posljedice gluhoće, a to znači naučiti gluhu osobu govoriti. Da bi se to postiglo bilo je potrebno aktivirati sve slušne potencijale te osobe, pa i one minimalne, te tako stvoriti uvjete za učenuje govora. Taj su zadatak preuzele osobe koje su se počele baviti slušno-govornom rehabilitacijom, kasnije nazvani audiorehabilitatorima. Da bi govor gluhe osobe u tretmanu postao što kvalitetniji bilo je potrebno stimulirati sve biološke, sociološke i psihološke uvjete. Stoga su u razvoj VT rehabilitacije uključeni stručnjaci različitih profila, od ORL specijalista, neurologa, fizijatra, fonetičara, psihologa, defektologa, pedagoga, ritmičara, muzičara, slikara do socijalnog radnika. Pokazalo se da uspješnost rada rehabilitatora počiva na timskome radu. Takvim se pristupom poboljšala kvaliteta slušanja, a time i govora, te stvoriti uvjeti za postavljanje sve viših kriterija u rehabilitaciji. Školovanje naših učenika u redovnoj školi zajedno sa čujućima, natjecanje u različitim disciplinama, učenje stranih jezika, pa i studiranje na fakultetima i visokim školama razmjerno čujućoj populaciji, bili su dometi koje smo željeli da naši učenici dostignu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti