Pregled bibliografske jedinice broj: 284137
Biskup Josip Lang – preteča socijalnog nauka Crkve?
Biskup Josip Lang – preteča socijalnog nauka Crkve? // Biskup Josip Lang - prijatelj siromaha : zbornik / Cvek, Antun ; Cvitanović, Marija (ur.).
Zagreb: Zaklada biskup Josip Lang, 2005. str. 29-37 (poster, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 284137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biskup Josip Lang – preteča socijalnog nauka Crkve?
(Bishop Josip Lang - Forerunner of the social teaching of the Church?)
Autori
Baloban, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Biskup Josip Lang - prijatelj siromaha : zbornik
/ Cvek, Antun ; Cvitanović, Marija - Zagreb : Zaklada biskup Josip Lang, 2005, 29-37
ISBN
953-99832-4-X
Skup
Simpozij Biskup Josip Lang- prijatelj siromaha (2004 ; Zagreb)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Josip Lang; Prijatelj siromaha; Socijalna dimenzija; Sociologija; Socijalni nauk Crkve; Svećenik - intelektualac
(Josip Lang; Poor man's Friend; Social dimension; Sociology; Social teaching of the Church; Priest - intellectual)
Sažetak
U radu se raspravlja o Josipu Langu (1857.-1924.), značajnom crkvenom djelatniku i kasnije biskupu (1915.-1924.) koji je na različite načine utjecao na produbljivanje socijalne dimenzije kršćanstva, odnosno na produbljivanje svijesti o važnosti onoga što danas nazivamo socijalni nauk Crkve. Njegovi postupci i način života stavljeni su u kontekst tadašnjeg crkvenog i društvenog života. Prvi dio rada pokazuje kako je Josipu Langu kao rektoru Zagrebačke bogoslovije stalo da klerici uče teološki raspravljati te da upoznaju socijalno pitanje preko predmeta koji pod nazivom sociologija uvodi na Bogosloviju. Riječ je zapravo o socijalnom nauku crkve. Svećenik treba biti intelektualac koji će u društvu znati zastupati interese kršćana i Crkve. Drugi dio donosi objašnjenje pojma sociologije koji se odnosi na socijalno učenje Crkve i katoličku sociologiju te tematizira problem odnosa katoličke sociologije i sociologije kao društvene znanosti. U trećem dijelu autor progovara o značenju socijalnog nauka Crkve u odgojnom procesu svećeničkih kandidata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA