Pregled bibliografske jedinice broj: 284
Pismenost odraslih u društvenom kontekstu
Pismenost odraslih u društvenom kontekstu, magistarski rad, Pedagoški fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pismenost odraslih u društvenom kontekstu
(Adult Literacy in the Social Context)
Autori
Čepić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Pedagoški fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
28.11
Stranica
280
Mentor
Pongrac, Silvije
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; pismenost odraslih; osnovno obrazovanje odraslih; funkcionalna pismenost; opismenjavanje odraslih; nepismenost; društveni kontekst
(adult education; adult literacy; adult basic education; functional literacy; adult literacy education; illiteracy; social context)
Sažetak
U radu se raspravlja o andragoško-komunikacijskim problemima pismenosti odraslih. Započinje se obradom društveno-povijesnih osnova pismenosti. Istražuje se i analizira osnovno obrazovanje odraslih u Velikoj Britaniji, Švedskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Razmatraju se postojeći i novi pristupi pismenosti odraslih, zapažanja se usmjeravaju na osnovna određenja pismenosti i nepismenosti, utvrđuju se ključne dimenzije današnjih problema nepismenosti u svijetu. Komparativnom analizom propituju se koncepcijska usmjerenja programa opismenjavanja u SAD, Njemačkoj, Belgiji, jugoistočnoj Aziji, Indiji, južnoj Africi, Maroku i Hrvatskoj.
U posljednjem poglavlju teorijskog dijela osvjetljavaju se tri ključna pristupa, koji odražavaju različite perspektive pismenosti. Na teorijska proučavanja nadovezuje se istraživanje koje se odnosi na stavove i mišljenja stručnjaka o pismenosti odraslih u današnjem društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija