Pregled bibliografske jedinice broj: 283361
Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance
Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance // Croatie. Trésors du Moyen Age et da la Renaissance (XIIIe-XVIe siè ; cle) / Supičić, Ivan ; Hercigonja, Eduard (ur.).
Zagreb : Pariz: Školska knjiga ; Somogy Editions d'Art, 2005. str. 645-651
CROSBI ID: 283361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance
(Renaissance Music Theoreticians)
Autori
Tuksar, Stanislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Croatie. Trésors du Moyen Age et da la Renaissance (XIIIe-XVIe siè ; cle)
Urednik/ci
Supičić, Ivan ; Hercigonja, Eduard
Izdavač
Školska knjiga ; Somogy Editions d'Art
Grad
Zagreb : Pariz
Godina
2005
Raspon stranica
645-651
ISBN
2-85056-287-4
Ključne riječi
théoriticiens croate de la musique, Renaissance, Luigi Bassano, Bartholomaeus Georgievits, Federicus Chrisogonus, Nicolò Vito di Gozze, Michele Monaldi, Franciscus Patritius, Paulus Scalichius, Matthias Flacius Illyricus, Faustus Verantius
(Croatian music theoreticians, Renaissance, Luigi Bassano, Bartholomaeus Georgievits, Federicus Chrisogonus, Nicolò Vito di Gozze, Michele Monaldi, Franciscus Patritius, Paulus Scalichius, Matthias Flacius Illyricus, Faustus Verantius)
Sažetak
Do sada je u hrvatskoj glazbenoj historiografiji identificirano devet pisaca podrijetlom iz hrvatskih zemalja koji su pisali i objavili tijekom 16. stoljeća razne tekstove o fenomenu glazbe. To su: Luigi Bassano (oko 1510-nakon 1552), Bartholomaeus Georgievits (Bartol Georgijević, oko 1506-oko 1566), Federicus Chrisogonus (Federik Grisogono-Bartolačić, 1472-1538), Nicolò Vito di Gozze (Nikola Vitov Gučetić, 1549-1610), Michele (Miho) Monaldi (1540-1592), Francesco Patrizi/Franciscus Patritius (Frane Petris, 1529-1597), Paulus Scalichius (Pavao Skalić, oko 1534-1575), Matthias Flacius Illyricus (Matija Vlačić, 1520-1575) i Faustus Verantius (Faust Vrančić, 1551-1617). Ti su autori potjecali iz raznih hrvatskih zemalja: Istre (Vlačić, Petris), Dalmacije (Bassano, Grisogono, Vrančić), Dubrovnika (Gučetić, Monaldi) i uže Hrvatske (Georgijević, Skalić). Ove osobe, uglavnom Hrvati ali i Talijani, osobe miješana podrijetla ili potomci starog romanskog stanovništva, pripadali su srednjoeuropskom i mediteranskim kulturnim krugovima i obrađivali su teme zajedničke europskoj renesansnoj i humanističkoj misli. Neki su od njih neko vrijeme živjeli na islamskom Istoku i prenijeli su svoja iskustva (uključivo glazbena) na Zapad (Bassano, Georgijević). Drugi su otišli na Zapad i često dali doprinose društvenim i duhovnim tijekovima ili inovativnim područjima novih znanosti (Vlačić, Petris, Skalić, Vrančić). Neki su ostali ili se vratili u svoja rodna područja ili gradove, koji su predstavljali posljednje oaze zapadne misli i kulture pred nadirućim Istokom (Grisogono, Gučetić, Monaldi), gdje su poznavanja pojava na Istoku i Zapadu – jezika, stavova, obrazaca ponašanja, osobnih kontakata – kao i intelektualma i egzistencijalna agilnost bili temeljni načini preživljavanja. Svi navedeni pisci o glazbi mogu se kao cjelina smatrati mostom između Istoka i Zapada. Ovaj je hipotetički most bio manje čvrsta veza između dvaju tada nepomirljivih svjetova, a više tampon zona nužna za umanjivanje sudara dvaju gigantskih i tada antagonističkih društveno-kulturnih obrazaca, Europe i azijskog Srednjeg Istoka.
Izvorni jezik
Fra
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Sažetak treba biti na izvornom jeziku rada. (admin.)
POVEZANOST RADA
Projekti:
0213001
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Stanislav Tuksar
(autor)