Pregled bibliografske jedinice broj: 283248
Subjektivni doživljaj kvalitete življenja osoba s mentalnom retardacijom
Subjektivni doživljaj kvalitete življenja osoba s mentalnom retardacijom, 2006., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 283248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subjektivni doživljaj kvalitete življenja osoba s mentalnom retardacijom
(Subjective experience of persons with mental retardation about their life quality)
Autori
Kalamir, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.05
Godina
2006
Stranica
63
Mentor
Bratković, Daniela
Ključne riječi
mentalna retardacija; kvaliteta življenja
(mental retardation; quality of life)
Sažetak
U uvodnom dijelu rada dat je pregled suvremenih spoznaja o pojmu i čimbenicima kvalitete življenja te dimenzijama subjektivnog doživljaja kvalitete življenja općenito, kao i u odnosu na osobe s mentalnom retardacijom. Polazeći od značaja primjene koncepta kvalitete življenja u definiranju standarda, razvoju, organizaciji, djelovanju i evaluaciji službi i programa podrške za osobe s intelektualnim teškoćama, cilj rada bio je utvrditi subjektivnu percepciju kvalitete življenja 45 deinstitucionaliziranih odraslih osoba uključenih u programe stanovanja i zapošljavanja uz podršku u zajednici na području grada Zagreba. Primjenjen je mjerni instrument pod nazivom: Upitnik za utvrđivanje subjektivne percepcije kvalitete življenja (Schalock i Keith, 1993, prevela i prilagodila Bilić, 2003). Deskriptivnom analizom dvije vremenske točke istraživanja, dat je prikaz dobivenih rezultata u područjima: općeg doživljaja zadovoljstva, kompetentnosti/produktivnosti, samostalnosti/nezavisnosti te socijalne interakcije/uključenosti u zajednicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013112
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Daniela Bratković
(mentor)