Pregled bibliografske jedinice broj: 2831
Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske)
Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske), doktorska disertacija, Filozofski fakultet -Odsjek za sociologiju, Zagreb
CROSBI ID: 2831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske)
(Education in Transition (The Role of Private School in the Educational System of Croatia))
Autori
Krbec, Denisa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet -Odsjek za sociologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Stranica
(VIII) 307
Mentor
Cifrić, Ivan
Ključne riječi
privatno školstvo; obrazovanje; tranzicija; Hrvatska
(Private School System; Education; Transition; Croatia)
Sažetak
U disertaciji je analizirana društvena uloga privatnog školstva u Hrvatskoj u razdoblju tranzicije. U nizu društvenih, posebno makroekonomskih kretanja u tranziciji hrvatskog gospodarstva, razmotrene su pretpostavke promjena u vrijednosnom sustavu , koje uvjetuju razvoj socijalne politike i - unutar nje - politike obrazovanja. Privatizacijski procesi u obrazovnom sustavu Hrvatske, koji su uslijedili sa promjenama u regulaciji obrazovne djelatnosti, omogućili su uvođenje alternativnih oblika u privatnom školskom sustavu. Privatne su škole u četverogodišnjem razvojnom razdoblju oblikovale specifičnu ulogu zasnovanu na kvalitativno različitim koncepcijskim pristupima organizaciji obrazovnog "proizvodnog" procesa. Njihov tržišni položaj u pružanju kvalitetnijih i zahtjevnijih obrazovnih usluga čini privatno školstvo autonomnim "proizvodnim" područjem. Specifičnosti pristupa organizacijskoj strukturi upravljanja , programske raznovrsnosti i raznovrsnosti curriculum-a privatnih škola, uz koje se veže inovirana uloga nastavnika, uvjetovani su kvalitativno različitim poimanjem "proizvoda" obrazovanja.
U rezultatima empirijskog istraživanja potvrđena je hipoteza o utjecaju privatizacije školstva na oblikovanje društvene uloge privatnih škola u odnosu na javne (državne) škole. Iako u odnosu na cjelinu obrazovnog sustava relativno slabo zastupljeno, privatno je školstvo steklo značajne kvalitativne prednosti u odnosu na javni sustav školstva. Kvaliteta obrazovanja očekivan je "proizvod" obrazovnog procesa i ujedno ključan kriterij izbora privatne škole. U empirijskom su istraživanju također istaknute organizacijske i "proizvodne" prednosti privatnih škola, čiji je cilj pružanje kvalitetne usluge obrazovanja. Školski se sustav mijenja uporedo sa tijekom transformacijskih procesa, dok organizacijska i programska raznovrsnost - koje obilježavaju tijek privatizacije školstva - doprinose inoviranoj ulozi škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija