Pregled bibliografske jedinice broj: 283022
Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 2; 179-188 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 283022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
(Qualitative evaluation program of the self-advocacy skills development in the group adults with moderate and severe mental retardation)
Autori
Alfirev, Marija ; Jurin, Radojka
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 39
(2003), 2;
179-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
samozastupanje; odrasli; mentalna retardacija; osoblje; voditelji
(self-advocacy; adults with mental retardation; leaders; staff; qualitative analysis)
Sažetak
Za osobe s mentalnom retardacijom, samozastupanje predstavlja svaku aktivnost koja uključuje akciju samoodređenja, a provođenje izbora, donošenje odluka, rješavanje problema i asertivna komunikacija vještine su koje ga čine i koje osobe s mentalnom retardacijom najčešće ne posjeduju. Važeći sustav koji naglašava zaštićivanje tih osoba od strane roditelja, odnosno djelatnika u segregacijskim institucionalnim životnim uvjetima nije omogućio razvijanje vještina koje su druge osobe razvile od ranog djetinjstva. Istraživanje iz ovog rada provodilo se šest mjeseci u okviru skupine za samozastupanje, a korišten je program razvijanja vještina samozastupanja temeljen na istraživanju “ Samozastupanje i socijalna kompetencija osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom” (Alfirev, 2001). U radu skupine sudjelovalo je 12 odraslih osoba koje žive i rade u Podružnici “ Maslina” Centra za odgoj i obrazovanje “ Šubićevac” - Šibenik. Cilj je ovog rada bio utvrđivanje razine subjektivnog zadovoljstva članova skupine za samozastupanje, voditelja, suvoditelja i ostalih djelatnika, provedbom programa razvijanja vještina samozastupanja i iniciranje aktivnog sudjelovanja sudionika u kreiranju budućih programa samozastupanja. Rezultati kvalitativne analize pokazuju izrazito zadovoljstvo članova skupine radom u grupnim sastancima, suradnjom s ostalim članovima u skupini i voditeljicama, a s tim u vezi i zadovoljstvo voditelja i suvoditelja odnosima unutar skupine. Rezultati koji se odnose na zadovoljstvo djelatnika, pokazuju njihovu podijeljenost spram samoodređenja osoba s teškoćama, pa se s tim u vezu dovodi i nedostatna educiranost djelatnika o procesu samozastupanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013112
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Alfirev
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Sciences Index
- Special Educational Needs Abstracts
- EMBASE/Excrpta Medica
- Exceptional Child Education Resources
- Content Pages in Education
- PsychInfo