Pregled bibliografske jedinice broj: 282708
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća, 2005., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 282708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća
(Start-up CADAC Business Entrepreneur Firm)
Autori
Dimovska, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski Fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.10
Godina
2005
Stranica
123
Mentor
Horvat, Jasna
Ključne riječi
poduzetništvo; CADAC; statistika; istraživanje tržišta; poslovni plan
(entrepreneurship; CADAC; statistics; marketing research; business plan)
Sažetak
Magistarski rad se temelji na analiziranju kako procedura poduzetničkog pothvata temeljenog na osnivanju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode tako i mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje u zakonskim i gospodarskim okvirima Republike Makedonije te predviđanju osnovnih troškova potrebnih za start – up takvog poduzeća. Istraživanje tržišta već je više desetaka godina prisutno u Makedoniji kao aktivnost koja pomaže u poslovnom odlučivanju. Razumijevanje i primjena istraživanja tržišta postali su važnom i ozbiljnom sastavnicom poslovanja kako u velikim gospodarstvenim subjektima tako i u malim i srednjim poduzećima. Osnovna svrha osnivanja poduzeća za istraživanja tržišta jest osiguravanje informacija tržišnim sudionicima koje će olakšati otkrivanje novih mogućnosti ili pomoći u razjašnjenju problemske situacije i na taj način pomoći upravi poduzeća da dođe do najbolje odluke. Poduzetnički pothvat sastoji se u otvaranju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode, predviđanja osnovnih troškova potrebnih za start – up, te analizu mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje. Na temelju gospodarske situacije u kojoj se nalazi R. Makedonija, može se tvrditi kako u makedonskom gospodarstvu postoji prazan prostor za aktivnosti istraživanja. Posljednjih je godina otvoreno nekoliko istraživačkih agencija, koje u velikoj mjeri rade za inozemne naručitelje, čija je poslovna strategija usmjerena na tržište Makedonije. Kako u Republici Makedoniji trenutno ne postoji poduzeće koje primjenjuje CADAC metode, ocjenjeno je kako će rezultati ovog magistarskog rada pomoći u ostvarenju i implementiranju računalom podržanih istraživačkih metoda u makedonskoj poduzetničkoj praksi. U kontekstualnom okviru (posebice u potpoglavlju pod nazivom Marketinške agencije u sustavu istraživanja tržišta) navode se teorijske značajke istraživanja tržišta, promišlja se vrijednost istraživanja tržišta za strateško poslovno odlučivanje, navode se ključne potrebe za istraživanjem tržišta, te korisnici ovakvih usluga. U radu se detaljno opisuje proces istraživanja tržišta odnosno CADAC metode prikupljanja i analize podataka. Magistarski rad temelji se na poslovnom planu osnivanja agencije za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja u kojem je opisan plan pokretanja CADAC poslovnog pothvata. U njemu je detaljno opisan poslovni pothvat, usluge koje agencija nudi, organizacijska struktura budućeg poduzeća, te strategijski i financijski plan početka poslovnog pothvata. Naglasak je na tržištu i konkurenciji, te rizicima koji se neminovno nameću kao dio redovnog poslovanja. Detaljna i cjelovita analiza provedena primjenom metode face to face prikupljanja podataka na kvotnom uzorku daje uvid u problematiku svake od predloženih CADAC usluga. Rezultati poslovnog plana utvrđuju potrebu za otvaranjem još jedne agencije za istraživanje tržišta. U radu su uspješno primjenjena dva metodološka koncepta (koncept poslovnog plana, te koncept analize primarnih podataka metodama statističke analize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA