Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 282708

Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća


Dimovska, Nataša
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća, 2005., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 282708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća
(Start-up CADAC Business Entrepreneur Firm)

Autori
Dimovska, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski Fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
29.10

Godina
2005

Stranica
123

Mentor
Horvat, Jasna

Ključne riječi
poduzetništvo; CADAC; statistika; istraživanje tržišta; poslovni plan
(entrepreneurship; CADAC; statistics; marketing research; business plan)

Sažetak
Magistarski rad se temelji na analiziranju kako procedura poduzetničkog pothvata temeljenog na osnivanju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode tako i mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje u zakonskim i gospodarskim okvirima Republike Makedonije te predviđanju osnovnih troškova potrebnih za start – up takvog poduzeća. Istraživanje tržišta već je više desetaka godina prisutno u Makedoniji kao aktivnost koja pomaže u poslovnom odlučivanju. Razumijevanje i primjena istraživanja tržišta postali su važnom i ozbiljnom sastavnicom poslovanja kako u velikim gospodarstvenim subjektima tako i u malim i srednjim poduzećima. Osnovna svrha osnivanja poduzeća za istraživanja tržišta jest osiguravanje informacija tržišnim sudionicima koje će olakšati otkrivanje novih mogućnosti ili pomoći u razjašnjenju problemske situacije i na taj način pomoći upravi poduzeća da dođe do najbolje odluke. Poduzetnički pothvat sastoji se u otvaranju malog poduzeća koje bi primjenjivalo CADAC (Computer Assisted Data Collecting) metode, predviđanja osnovnih troškova potrebnih za start – up, te analizu mogućnosti oživljavanja poduzetničke ideje. Na temelju gospodarske situacije u kojoj se nalazi R. Makedonija, može se tvrditi kako u makedonskom gospodarstvu postoji prazan prostor za aktivnosti istraživanja. Posljednjih je godina otvoreno nekoliko istraživačkih agencija, koje u velikoj mjeri rade za inozemne naručitelje, čija je poslovna strategija usmjerena na tržište Makedonije. Kako u Republici Makedoniji trenutno ne postoji poduzeće koje primjenjuje CADAC metode, ocjenjeno je kako će rezultati ovog magistarskog rada pomoći u ostvarenju i implementiranju računalom podržanih istraživačkih metoda u makedonskoj poduzetničkoj praksi. U kontekstualnom okviru (posebice u potpoglavlju pod nazivom Marketinške agencije u sustavu istraživanja tržišta) navode se teorijske značajke istraživanja tržišta, promišlja se vrijednost istraživanja tržišta za strateško poslovno odlučivanje, navode se ključne potrebe za istraživanjem tržišta, te korisnici ovakvih usluga. U radu se detaljno opisuje proces istraživanja tržišta odnosno CADAC metode prikupljanja i analize podataka. Magistarski rad temelji se na poslovnom planu osnivanja agencije za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja u kojem je opisan plan pokretanja CADAC poslovnog pothvata. U njemu je detaljno opisan poslovni pothvat, usluge koje agencija nudi, organizacijska struktura budućeg poduzeća, te strategijski i financijski plan početka poslovnog pothvata. Naglasak je na tržištu i konkurenciji, te rizicima koji se neminovno nameću kao dio redovnog poslovanja. Detaljna i cjelovita analiza provedena primjenom metode face to face prikupljanja podataka na kvotnom uzorku daje uvid u problematiku svake od predloženih CADAC usluga. Rezultati poslovnog plana utvrđuju potrebu za otvaranjem još jedne agencije za istraživanje tržišta. U radu su uspješno primjenjena dva metodološka koncepta (koncept poslovnog plana, te koncept analize primarnih podataka metodama statističke analize.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0010016

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Horvat (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dimovska, Nataša
Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća, 2005., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek
Dimovska, N. (2005) 'Pokretanje poduzetničkog pothvata osnivanjem CADAC poduzeća', magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dimovska, Nata\v{s}a}, year = {2005}, pages = {123}, keywords = {poduzetni\v{s}tvo, CADAC, statistika, istra\v{z}ivanje tr\v{z}i\v{s}ta, poslovni plan}, title = {Pokretanje poduzetni\v{c}kog pothvata osnivanjem CADAC poduze\'{c}a}, keyword = {poduzetni\v{s}tvo, CADAC, statistika, istra\v{z}ivanje tr\v{z}i\v{s}ta, poslovni plan}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dimovska, Nata\v{s}a}, year = {2005}, pages = {123}, keywords = {entrepreneurship, CADAC, statistics, marketing research, business plan}, title = {Start-up CADAC Business Entrepreneur Firm}, keyword = {entrepreneurship, CADAC, statistics, marketing research, business plan}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font