Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 282212

Dječje stečene afazije


Prizl Jakovac, Tatjana
Dječje stečene afazije // Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama / Ljubešić, M., Rogić, M. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. str. 45-46 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 282212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječje stečene afazije
(Children's acquired aphasia)

Autori
Prizl Jakovac, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama / Ljubešić, M., Rogić, M. - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006, 45-46

Skup
2. Interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji

Mjesto i datum
Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 29.06.2006. - 01.07.2006

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Jezično razumijevanje; Jezična produkcija; Screening test za dječje stečene
(Language understanding; Language production; Children's acquired aphasia screening test)

Sažetak
Dječja stečena afazija definira se kao poremećaj koji je posljedica disfunkcije mozga u djetinjstvu, a pojavljuje se nakon perioda normalnog jezičnog razvoja. Istraživanja dječjih stečenih afazija pokazala su da simptomi afazije koji se javljaju kod odraslih, reproduciraju i djeca sa istim mjestima lezije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi vrstu afazije kod djece sa stečenim oštećenjem mozga s obzirom na rezultate postignute na Screening testu za dječje stečene afazije (STDSA, Whurr, Evans, 1998) te ih usporediti s rezultatima djece bez oštećenja mozga. Ispitano je četrnaestoro djece, od toga sedmero djece sa stečenim oštećenjem mozga, kronološke dobi od 3 do 5 godina, te kao kontrolna skupina sedmero djece normalnog govorno-jezičnog razvoja, iste kronološke dobi. Rezultati su analizirani na razini deskriptivne statistike i izraženi u obliku opisnog prikaza kao i u postocima. Primijenjen je i t-test parova varijabli. U ovom radu nisu se izračunavali normativi za prosječnu duljinu iskaza kao što je predviđeno u Testu, jer za hrvatski jezik još nije nisu razrađena izračunavanja indeksa prosječne duljine iskaza, koji se uvelike razlikuje od engleskog jezika. Rezultati dobiveni na Testu pokazuju da postoje značajne razlike u govorno-jezičnom razumijevanju i ekspresiji između djece s oštećenjem mozga i djece bez oštećenja. Od sedmoro djece s oštećenjem mozga koje je ispitano, troje djece dijagnosticirano je kao blaga stečena afazija, jedan ispitanik kao umjerena, jedan srednje teška, jedan teška te jedan kao jako teška stečena afazija. Screening test za dječje stečene afazije svakako bi mogao biti dobar dijagnostički postupak za utvrđivanje govorno-jezičnih nedostataka kod djece sa stečenim oštećenjem mozga. Prilagođavanjem ovog Testa hrvatskom jeziku omogućilo bi se stupnjevanje dječjih stečenih afazija, riješile bi se terminološke nedoumice i dobio detaljan uvid u djetetovo govorno jezično stanje, kako na području razumijevanja, tako i na području ekspresije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013003

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Prizl Jakovac, Tatjana
Dječje stečene afazije // Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama / Ljubešić, M., Rogić, M. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. str. 45-46 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Prizl Jakovac, T. (2006) Dječje stečene afazije. U: Ljubešić, M., Rogić, M. (ur.)Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama.
@article{article, author = {Prizl Jakovac, Tatjana}, year = {2006}, pages = {45-46}, keywords = {Jezi\v{c}no razumijevanje, Jezi\v{c}na produkcija, Screening test za dje\v{c}je ste\v{c}ene}, title = {Dje\v{c}je ste\v{c}ene afazije}, keyword = {Jezi\v{c}no razumijevanje, Jezi\v{c}na produkcija, Screening test za dje\v{c}je ste\v{c}ene}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Prizl Jakovac, Tatjana}, year = {2006}, pages = {45-46}, keywords = {Language understanding, Language production, Children's acquired aphasia screening test}, title = {Children's acquired aphasia}, keyword = {Language understanding, Language production, Children's acquired aphasia screening test}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font