Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 281676

Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača


Piri Rajh, Sunčana
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača, 2006., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 281676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača
(The Effects of Perceived Quality and Perceived Cost Cues on Perceived Value and Purchase Intention)

Autori
Piri Rajh, Sunčana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.11

Godina
2006

Stranica
266

Mentor
Kesić, Tanja

Ključne riječi
percipirana kvaliteta; percipirani trošak; percipirana vrijednost; odrednice percipirane kvalitete i troška; percipirani rizik; namjera kupovine; ponašanje potrošača
(perceived quality; perceived cost; perceived value; perceived quality and perceived cost cues; perceived risk; intention to buy; consumer behavior)

Sažetak
U disertaciji su detaljno analizirani koncepti percipirane kvalitete, percipiranog troška i percipirane vrijednosti. Posebna pozornost posvećena je utjecaju pojedinih odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipiranu kvalitetu i percipirani trošak kao posredne varijable. Identificirana su dva smjera istraživanja utjecaja odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja odrednica kvalitete i troška na percipiranu vrijednost i namjeru kupovine koji objedinjava oba smjera istraživanja u jedan model. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeće odrednice percipirane kvalitete i percipiranog troška: imidž marke, imidž prodavaonice, imidž zemlje porijekla, intenzitet oglašavanja i razina cijene. U modelu je definiran izravni utjecaj navedenih odrednica na percipiranu kvalitetu i percipirani trošak, te neizravni utjecaj percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipirani funkcionalni i percipirani financijski rizik kao posredne varijable. Pretpostavljena je izravna veza između pojedinih elemenata rizika i percipirane vrijednosti, te između percipirane vrijednosti i namjere kupovine. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirale definirane hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 1013 potrošača iz četiri najveća hrvatska grada – Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju odnosno o odbacivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0067020

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Kesić (mentor)

Avatar Url Sunčana Piri Rajh (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Piri Rajh, Sunčana
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača, 2006., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
Piri Rajh, S. (2006) 'Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana}, year = {2006}, pages = {266}, keywords = {percipirana kvaliteta, percipirani tro\v{s}ak, percipirana vrijednost, odrednice percipirane kvalitete i tro\v{s}ka, percipirani rizik, namjera kupovine, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, title = {Utjecaj odrednica kvalitete i tro\v{s}ka na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potro\v{s}a\v{c}a}, keyword = {percipirana kvaliteta, percipirani tro\v{s}ak, percipirana vrijednost, odrednice percipirane kvalitete i tro\v{s}ka, percipirani rizik, namjera kupovine, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana}, year = {2006}, pages = {266}, keywords = {perceived quality, perceived cost, perceived value, perceived quality and perceived cost cues, perceived risk, intention to buy, consumer behavior}, title = {The Effects of Perceived Quality and Perceived Cost Cues on Perceived Value and Purchase Intention}, keyword = {perceived quality, perceived cost, perceived value, perceived quality and perceived cost cues, perceived risk, intention to buy, consumer behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font