Pregled bibliografske jedinice broj: 281676
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača, 2006., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 281676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača
(The Effects of Perceived Quality and Perceived Cost Cues on Perceived Value and Purchase Intention)
Autori
Piri Rajh, Sunčana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.11
Godina
2006
Stranica
266
Mentor
Kesić, Tanja
Ključne riječi
percipirana kvaliteta; percipirani trošak; percipirana vrijednost; odrednice percipirane kvalitete i troška; percipirani rizik; namjera kupovine; ponašanje potrošača
(perceived quality; perceived cost; perceived value; perceived quality and perceived cost cues; perceived risk; intention to buy; consumer behavior)
Sažetak
U disertaciji su detaljno analizirani koncepti percipirane kvalitete, percipiranog troška i percipirane vrijednosti. Posebna pozornost posvećena je utjecaju pojedinih odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipiranu kvalitetu i percipirani trošak kao posredne varijable. Identificirana su dva smjera istraživanja utjecaja odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja odrednica kvalitete i troška na percipiranu vrijednost i namjeru kupovine koji objedinjava oba smjera istraživanja u jedan model. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeće odrednice percipirane kvalitete i percipiranog troška: imidž marke, imidž prodavaonice, imidž zemlje porijekla, intenzitet oglašavanja i razina cijene. U modelu je definiran izravni utjecaj navedenih odrednica na percipiranu kvalitetu i percipirani trošak, te neizravni utjecaj percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipirani funkcionalni i percipirani financijski rizik kao posredne varijable. Pretpostavljena je izravna veza između pojedinih elemenata rizika i percipirane vrijednosti, te između percipirane vrijednosti i namjere kupovine. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirale definirane hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 1013 potrošača iz četiri najveća hrvatska grada – Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju odnosno o odbacivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija