Pregled bibliografske jedinice broj: 281188
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika // Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 7 (2006), 12; 43-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 281188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika
(Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers)
Autori
Domović, Vlatka
Izvornik
Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi (1332-7879) 7
(2006), 12;
43-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početno obrazovanje nastavnika; trajni profesionalni razvoj; ključne kompetencije
(initial teacher education; teacher professional development; key competencies)
Sažetak
U radu su prikazane procjene osposobljenosti studenata nastavničkih fakulteta i zaposlenih predmetnih nastavnika za različita područja rada u školi. Ispitivanje je provedeno na uzorku studenata završnih godina nastavničkih smjerova četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i predmetnih nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da su i studenti i zaposleni nastavnici najbolje osposobljeni u području akademske discipline, to jest predmeta koji će/koju poučavaju. Sve druge dimenzije profesionalnih kompetencija procjenjene su niže. Studenti – budući nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, suradnje s roditeljima i osposobljenosti za ulogu razrednika, vođenja pedagoške dokumentacije i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Predmetni nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, ekološkog odgoja, obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju i primjene kompjutora u nastavi. Ovi rezultati pokazuju da su inovacije u sustavu obrazovanja nastavnika nužne u inicijalnom obrazovanju ali i u njihovom trajnom profesionalnom razvoju, pri čemu je od posebnog značaja formuliranje prioriteta, odnosno donošenje nacionalne strategije o razvoju sustava obrazovanja nastavnika, razvoj institucija i ljudskih resursa za inicijalno i trajno obrazovanje nastavnika, kao i razvoj programa u početnom i trajnom profesionalnom obrazovanju svih kategorija nastavnika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents Pages in Education
- Educational Research Abstracts online