Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 281188

Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika


Domović, Vlatka
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika // Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 7 (2006), 12; 43-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 281188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika
(Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers)

Autori
Domović, Vlatka

Izvornik
Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi (1332-7879) 7 (2006), 12; 43-52

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
početno obrazovanje nastavnika; trajni profesionalni razvoj; ključne kompetencije
(initial teacher education; teacher professional development; key competencies)

Sažetak
U radu su prikazane procjene osposobljenosti studenata nastavničkih fakulteta i zaposlenih predmetnih nastavnika za različita područja rada u školi. Ispitivanje je provedeno na uzorku studenata završnih godina nastavničkih smjerova četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i predmetnih nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da su i studenti i zaposleni nastavnici najbolje osposobljeni u području akademske discipline, to jest predmeta koji će/koju poučavaju. Sve druge dimenzije profesionalnih kompetencija procjenjene su niže. Studenti – budući nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, suradnje s roditeljima i osposobljenosti za ulogu razrednika, vođenja pedagoške dokumentacije i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Predmetni nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, ekološkog odgoja, obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju i primjene kompjutora u nastavi. Ovi rezultati pokazuju da su inovacije u sustavu obrazovanja nastavnika nužne u inicijalnom obrazovanju ali i u njihovom trajnom profesionalnom razvoju, pri čemu je od posebnog značaja formuliranje prioriteta, odnosno donošenje nacionalne strategije o razvoju sustava obrazovanja nastavnika, razvoj institucija i ljudskih resursa za inicijalno i trajno obrazovanje nastavnika, kao i razvoj programa u početnom i trajnom profesionalnom obrazovanju svih kategorija nastavnika.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0131002

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka
Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika // Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 7 (2006), 12; 43-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Domović, V. (2006) Profesionalne kompetencije studenata nastavničkih fakulteta i predmetnih nastavnika. Metodika - časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 7 (12), 43-52.
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2006}, pages = {43-52}, keywords = {po\v{c}etno obrazovanje nastavnika, trajni profesionalni razvoj, klju\v{c}ne kompetencije}, journal = {Metodika - \v{c}asopis za teoriju i praksu metodika u pred\v{s}kolskom odgoju, \v{s}kolskoj i visoko\v{s}kolskoj izobrazbi}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Profesionalne kompetencije studenata nastavni\v{c}kih fakulteta i predmetnih nastavnika}, keyword = {po\v{c}etno obrazovanje nastavnika, trajni profesionalni razvoj, klju\v{c}ne kompetencije} }
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2006}, pages = {43-52}, keywords = {initial teacher education, teacher professional development, key competencies}, journal = {Metodika - \v{c}asopis za teoriju i praksu metodika u pred\v{s}kolskom odgoju, \v{s}kolskoj i visoko\v{s}kolskoj izobrazbi}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers}, keyword = {initial teacher education, teacher professional development, key competencies} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Contents Pages in Education
  • Educational Research Abstracts online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font