Pregled bibliografske jedinice broj: 280622
Hibridni pogon za brza gusjenična vozila
Hibridni pogon za brza gusjenična vozila
Hrvatski patentni glasnik 10 (2006)
CROSBI ID: 280622 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hibridni pogon za brza gusjenična vozila
(Hybrid Drive for High Speed Tracked Vehicles)
Autori
Ilijevski, Živko
Broj patenta
P200041240A
Godina
2006
Nositelj prava
Živko Ilijevski, Samobor, Hrvatska
Sažetak
Hibridni pogon za brza gusjenična vozila (HDFT sustav) je izum koji daje rješenje strukture pogonskog lanca kombinacijom motora SUI, električnih strojeva i mehanizama tako da se ostvaruje pogonska grupa brzih gusjeničnih vozila visoke specifične snage kako po masi tako i po obujmu. Osnovna konfiguracija hibridnog pogona za brza gusjenična vozila, prikazana na slici, u strukturi pogonskom lancu ima diferencijalni pogon do pogonskog vratila vozila (PV) koji omogućava brojne kombinacije kombiniranog pogona od motora SUI i električnih strojeva tako da se mogu ostvariti značajne uštede goriva pri čak povećanim performansama vozila i s manjim motorom SUI u odnosu na klasičan pogon. Diferencijalni hibridni pogon za motorna vozila (prethodni izum – patentna prijava br. P20040763A) je kombiniran s transmisijom s neovisnim radijusima zakretanja koja se sastoji od dva simetrična mehanizma strukturirana tako (patent br. P960344) da se ostvaruje proporcionalan i neovisan raspored kinematičkih (fiksnih) radijusa zakretanja (dijagram na slici), čime se osigurava učinkovito upravljanje vozila s iznimno malim gubicima snage. Iako je u novije vrijeme tehnologija električnih strojeva značajno napredovala, njihova specifična snaga (napose po volumenu - kW/dm3) je još uvijek suviše mala i ne može se usporediti s mehaničkim prijenosom snage, tako da upotreba samo električnih strojeva u ulozi prijenosnika snage za vozila kod kojih je specifična snaga pogonske grupe iznimno značajan parametar, ne bi dala očekivane rezultate. S toga, rješenje koje je ovim izumom ostvareno, kombinacijom električnih strojeva i mehanizama, koristi prednosti i jednih i drugih, tako da se ostvaruje pogonski sustav visokih performansi i učinkovitosti. Diferencijalni hibridni pogon za motorna vozila u kombinaciji s mehanizmima s neovisnim radijusima zakretanja za upravljanje vozilom predstavlja rješenje koje omogućava brojne prednosti: daje visoke performanse uz značajne uštede goriva, zbog malih gubitaka i kapacitet sustava za hlađenje je manji, motor SUI može biti manje snage, ukupna specifična snaga pogona je velika, omogućava vozilu tihi rad i nisku zamjetljivost, može biti izvor energije za druge potrebe vozila, pa čak i za potrebe izvan vozila. Transmisija s neovisnim radijusima zakretanja (patent br. P960344) i u drugim kombinacijama s električnim strojevima, kako je prikazano u opisu izuma daje dobra rješenja za pogonski sustav brzih gusjeničnih vozila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA