Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 280373

Što je medijska pismenost?


Žitinski, Maja
Što je medijska pismenost? // Obnovljeni život, 64 (2009), 2; 233-245 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 280373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je medijska pismenost?
(What is Media Literacy?)

Autori
Žitinski, Maja

Izvornik
Obnovljeni život (0351-3947) 64 (2009), 2; 233-245

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
medijska pismenost ; medijski realizam ; komunikacijska kompetentnost ; interaktivnost ; defenzivna svrha ; proaktivna svrha
(media literacy ; media reality ; communication credibility ; interactivity ; defensive purpose ; proactive purpose)

Sažetak
Većina reportera gleda na svijet kao na polje u kojemu će naći priču. Premda znaju mnogo o dnevnim zahtjevima posla, ako dopuste da im priča dobije komunikacijski obrazac tipa “ dobitnik-gubitnik” , čitatelju neće uspjeti prenijeti poruku o tomu što znači živjeti istinu iz motrišta suprotne strane. Izići “ na kraj” s komunikacijskim stilom “ dobitnik-gubitnik” ne znači da moramo vlastite različitosti potisnuti. Naprotiv, cijeniti čitatelja, željeti mu ponuditi nešto vrijedno, informirati ga i zaštititi – znači preuzeti i odgovornost za sve što će čitatelj iz pročitanoga primiti. Specifični načini kojima mediji oblikuju naše stavove i utječu na naše ponašanje pokazuju u kojoj mjeri oni promoviraju odgovoran građanski mentalitet (konzistentan s autoritetom vlasti). Referat istražuje kako se daljnja prosudba odnosi na medije i koji su najvažniji aspekti definicije medijske pismenosti. Očito je, medijska pismenost se ne odnosi jedino na termine defenzivnoga mehanizma čiji bi zadatak bio građane štititi od indoktrinacije i manipulacije. Priznavanje važnosti medijske pismenosti otkriva snagu građanske osobne i kolektivne moći u svjetlu prava javnosti na informaciju u okolnostima dok svi mediji nemaju isti utjecaj na javnost. S obzirom da kontekst megamedijske kontrole nad medijima ima sveobuhvatan utjecaj na javnost, implikacije te realnosti dovode do osiromašenja vijesti. Zbog toga umijeće organizacije i izražavanja ideja postaje najvažnijom od svih vještina koje čovjek uopće može imati. Zato se dobri pisci osobito trude ne prestati voditi brigu o čitatelju u trenutku kad su priča ili izvještaj dovršeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Maja Žitinski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žitinski, Maja
Što je medijska pismenost? // Obnovljeni život, 64 (2009), 2; 233-245 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Žitinski, M. (2009) Što je medijska pismenost?. Obnovljeni život, 64 (2), 233-245.
@article{article, author = {\v{Z}itinski, Maja}, year = {2009}, pages = {233-245}, keywords = {medijska pismenost, medijski realizam, komunikacijska kompetentnost, interaktivnost, defenzivna svrha, proaktivna svrha}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0351-3947}, title = {\v{S}to je medijska pismenost?}, keyword = {medijska pismenost, medijski realizam, komunikacijska kompetentnost, interaktivnost, defenzivna svrha, proaktivna svrha} }
@article{article, author = {\v{Z}itinski, Maja}, year = {2009}, pages = {233-245}, keywords = {media literacy, media reality, communication credibility, interactivity, defensive purpose, proactive purpose}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0351-3947}, title = {What is Media Literacy?}, keyword = {media literacy, media reality, communication credibility, interactivity, defensive purpose, proactive purpose} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font