Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 279787

Neka djeca i u nastavi budu djeca


Milotić, Branka
Neka djeca i u nastavi budu djeca // Seminar iz fizike u sklopu uvođenja HNOS-a
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 279787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neka djeca i u nastavi budu djeca
(Let children be children in the school too.)

Autori
Milotić, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Seminar iz fizike u sklopu uvođenja HNOS-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.03.2006. - 10.03.2006

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
poučavanje fizike; pokus
(physics teaching; experiment)

Sažetak
Djeca predobro znaju da za svaku igru postoje jasno definirana pravila i da će biti isključeni iz svake igre oni koji zadana pravila ne poštuju. Djeca su taj model prihvatila već vrlo rano, prije nego što su pošla u školu, a tijekom školovanja su te kriterije izgubili. Pritom je iznimno važno definiranje pravila ''igre'' i onda se ''igrati'' poštujući postavljena pravila i učiti u opuštenoj radnoj atmosferi. Društveni je cilj društvo znanja. Put do toga cilja je učenje. Škola mora postati zajednica usvajanja znanja i neprestano stvarati snažno okruženje za učenje tako da djeci učenje postane potreba i radost. Cilj je učenja proizvodnja ideja, konceptualno razumijevanje, ne zapamćivanje gotovih činjenica, ne enciklopedijsko, ne ''paradno'', pasivno znanje, nego razvijanje produktivnog mišljenja i analitičkoga pristupa rješavanju problema, postupka bliskog rješavanju svakoga životnog problema, ali i organizaciji znanstveno-istraživačkoga rada. Znanstvenici vrlo često kažu da se igraju ''radeći'' ozbiljnu znanost, a u školi je atmosfera pretjerano ozbiljna i prečesto čak mučna. Tu je malo zadovoljnih. Potrebne su promjene ponašanja svih sudionika u nastavnom procesu, ali ne revolucionarne promjene, nego postupne, evolucijske promjene. Pred učiteljima je nova misija. Kako obaviti tu misiju? Osmišljavajući i izvodeći radionice za učenike u sklopu projekta MZOS-a ''Eksperiment u konstruiranju fizičkih modela i koncepata'', javila se ideja da se i nastavnicima ponudi kratka edukacija o metodama učenja i poučavanja korištenim u radionicama. Primjena se radionica u nastavi temelji na spoznajama koje potkrepljuju nužnost uvođenja promjena u učionicu u smislu razvijanja aktivnog i suradničkog učenja koje u potpunosti stavlja učenika u središte zbivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009003

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Branka Milotić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milotić, Branka
Neka djeca i u nastavi budu djeca // Seminar iz fizike u sklopu uvođenja HNOS-a
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Milotić, B. (2006) Neka djeca i u nastavi budu djeca. U: Seminar iz fizike u sklopu uvođenja HNOS-a.
@article{article, author = {Miloti\'{c}, Branka}, year = {2006}, keywords = {pou\v{c}avanje fizike, pokus}, title = {Neka djeca i u nastavi budu djeca}, keyword = {pou\v{c}avanje fizike, pokus}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Miloti\'{c}, Branka}, year = {2006}, keywords = {physics teaching, experiment}, title = {Let children be children in the school too.}, keyword = {physics teaching, experiment}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font