Pregled bibliografske jedinice broj: 279707
Noise and vibration of tram tracks - differences between discrete and continuous rails instalations
Noise and vibration of tram tracks - differences between discrete and continuous rails instalations // Automation in Transportation 2006 / Šakić, Željko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2006. str. 31-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 279707 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Noise and vibration of tram tracks - differences between discrete and continuous rails instalations
Autori
Lakušić, Stjepan ; Bogut, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Automation in Transportation 2006
/ Šakić, Željko - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2006, 31-36
Skup
26th Conference on Transportation Systems with International Participation AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2006
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 08.11.2006. - 11.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
noise; vibration; tram track; discrete and continuous rail support
Sažetak
Jedan od najvažnijih ciljeva kod projektiranja tramvajskih kolosijeka u urbanim sredinama je prvenstveno smanjenje buke i vibracija uzrokovanih kretanjem tramvajskih vozila. Buka i vibracije posebno dolaze do izražaja na mjestima križanja tramvajskih kolosijeka gdje je ugrađen određeni broj kolosiječnih sklopova i skretnica. Na navedenim mjestima prisutni su prekidi voznih trakova što izaziva trenutne udare uslijed prolaska kotača vozila. U ovome radu prezentirani su rezultati dobiveni istraživanjem dva tipa tramvajskih konstrukcija, vezanih za način oslanjanja tračnice na podlogu, diskretni način te kontinuirani način oslanjanja tračnice. Prvi tip konstrukcije predstavlja standardni način za izvođenje kolosijeka u Zagrebu dok drugi tip konstrukcije predstavlja novo tehničko rješenje. Uspoređivani su rezultati dobiveni mjerenjima na terenu. Kod komparacije navedenih sustava razmatrano je nekoliko parametara: ubrzanja, vibracije i vlastite frekvencije tračnica, vibracije podloge kolosijeka te razina buke. Znatno povoljniji rezultati kontinuiranog načina oslanjanja tračnice, pomogli su kod donošenja odluke da se rekonstrukcija križanja Jurišićeva-Draškovićeva izvede sa navedenim načinom, a sve u cilju poduzimanja mjera za smanjenje buke i vibracija na tramvajskim kolosijecima u urbanim sredinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
KONČAR - Institut za elektrotehniku d.d.,
Građevinski fakultet, Zagreb