Pregled bibliografske jedinice broj: 279199
Metode dijagnosticiranja afazija
Metode dijagnosticiranja afazija, 2006., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 279199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode dijagnosticiranja afazija
(Diagnostic methods in aphasia)
Autori
Kozina, Mirta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.04
Godina
2006
Stranica
56
Mentor
Prizl Jakovac, Tatjana
Ključne riječi
afazija; TCD; moždani udar; cerebralne arterije; neuroimaging metode
(aphasia; TCD; stroke; brain arteries; neuroimaging methods)
Sažetak
Afazija je poremećaj uzrokovan oštećenjem dijelova mozga odgovornih za govorno-jezično funkcioniranje. Najčešći uzrok afazije je moždani udar. U novije vrijeme su kompjuterizirana tomografija (CT) i magnetska rezonancija (MR) omogućile povezivanje govorno-jezičnih funkcija s određenim područjima mozga. Novije metode koje proučavaju ne samo strukturu, već i funkciju mozga, kompjuterizirana tomografija emisijom jednog fotona (SPECT), pozitronska emisijska tomografija (PET) i funkcionalna magnetska rezonancija (fMR) omogućile su praćenje krvnog toka i metabolizma zdravog i oštećenog mozga. Mjerenje brzine protoka krvi omogućuje procjenu širine arterije - da li je normalna, proširena ili sužena. Suženja ili stenoze arterija mogu dovesti do moždanog udara. TCD-om se može predvidjeti ishod moždanog udara ovisno o lokalizaciji intrakranijske okluzije žile. Medicinska i logopedska istraživanja ponekad imaju slična područja interesa, ali različite ciljeve, pa rezultati medicinskih istraživanja mogu služiti samo kao smjernice logopedskim istraživanjima, no ne odgovaraju na pitanja i probleme logopedije. U ovom istraživanju željelo se transkranijskim kolor doplerom (TCD) ispitati postoje li razlike u funkcioniranju područja mozga zaduženih za funkcije oralne ekspresije i auditivnog razumijevanja kod različite brzine protoka krvi kroz srednje i stražnje cerebralne arterije lijeve i desne hemisfere, te gdje su te razlike najuočljivije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013003
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Tatjana Prizl-Jakovac
(mentor)