Pregled bibliografske jedinice broj: 277087
Korporacijska odgovornost i hrvatski menadžeri
Korporacijska odgovornost i hrvatski menadžeri // Amalgam, 2 (2006), 2; 4-13 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 277087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korporacijska odgovornost i hrvatski menadžeri
(Corporate responsibility and Croatian managers)
Autori
Čengić, Drago
Izvornik
Amalgam (1845-7967) 2
(2006), 2;
4-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Korporacijska odgovornost; hrvatski menadžeri
(Corporate responsibility; Croatian managers)
Sažetak
Tema korporacijske društvene odgovornosti, odnosno društvene odgovornosti ili obzirnosti poduzeća, kako je ovaj koncept udomaćen u Hrvatskoj, jedna je od tema koja će obilježavati naše stoljeće. Prije svega zato što živimo u vremenu nove faze globalizacije svjetskoga gospodarstva i ubrzanoga prerastanja i europskih i američkih, ali i japanskih i kineskih nacionalnih poduzeća u velika multinacionalna poduzeća ili korporacije globalnih razmjera. U ovome smo tekstu pokušali upozoriti na neke pretpostavke pojave korporacijske društvene odgovornosti u razvijenim tržišnim društvima, ali i na određene podatke o praksi društvene odgovornosti poduzeća u Hrvatskoj. Naša istraživanja, iako se posebno ne bave profilima su/dionika u raznolikim praksama društvene odgovornosti, ipak upozoravaju da i naša poduzeća ali i država trebaju tek stvoriti modernizacijski kompleksniju praksu društvene obzirnosti prema lokalnoj ali i široj društvenoj zajednici! Jasno, pojava novih praksi nije moguća bez pojave novih su/dionika, povezanih s mogućim reakcijama šire i stručne javnosti na poslovnu praksu naših poduzeća i većih korporacija koja djeluju u Hrvatskoj. O tim novim su/dionicima prakse društvene odgovornosti poduzeća još uvijek malo znamo. Iz obzora sociologije organizacije i socijalne ekologije, kao i poslovne prakse velikih poduzeća, postavlja se također jedno važno pitanje: koje su granice korporacijske društvene odgovornosti? Gdje prestaje društvena odgovornost poduzeća a gdje počinje društveno usmjereni marketing poduzeća? Prema nekim stranim autorima, glavna su ograničenja korporacijske društvene odgovornosti njeni troškovi, učinkovitost, važnost pojedinih tema u javnosti i opseg pojava izazvanih djelovanjem određenih poslovnih subjekata. Vrijedi li to i za Hrvatsku? I na ovo pitanje odgovor možda saznamo u vremenu koje slijedi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194202
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)