Pregled bibliografske jedinice broj: 276751
Pedagogija srca - Na primjeru učenja Isusa Krista i sv. Ivana Bosca.
Pedagogija srca - Na primjeru učenja Isusa Krista i sv. Ivana Bosca. // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 126-133
CROSBI ID: 276751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija srca - Na primjeru učenja Isusa Krista i sv. Ivana Bosca.
(The Pedagogy of the Heart)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske
Urednik/ci
Vrgoč, Hrvoje
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
126-133
ISBN
953-6134-47-0
Ključne riječi
Isus Krist, sveti Ivan don Bosco, ljubav, pedagogija srca (ljubavi), učitelj, učenik, apostol, škola, odgoj.
(Jesus Christ, Saint John don Bosco, love, Pedagogy of the Heart (love), teacher, student, apostle, school, education)
Sažetak
O pedagogiji srca (ljubavi, dobrote) pišemo na primjeru učenja Isusa Krista i svetog Ivana don Bosca. Ljubav ulazi u red viših osjećaja. Kršćansko shvaćanje ljubavi izvodi se iz shvaćanja da je Bog ljubav. Temelj pedagogije srca je učenje Isusa Krista o čovjeku kao osobi, ljubavi prema bližnjem i o Kraljevstvu nebeskom. Učenje Isusa Krista sastojalo se od propovijedanja, učenja i liječenja. Isus je « učitelj od Boga došao» . S stajališta znanstvene pedagogije moguće je dokazivati suvremenost pedagogije srca na primjeru Isusa Krista i svetog Ivana don Bosca. Kriteriji za prosudbu mogu biti kategorije: ljubav, suživot, zornost, komunikacija, metode, sredstva odgoja, emocionalna inteligencija, holizam i konstruktivizam. Sveti Ivan don Bosco je talijanski religijski odgojitelj, učitelj i pedagog koji je u 19. stoljeću najbolje dokazao vrijednost pedagogije srca. Učinkovitost preventivnog odgojnog sustava sv. Ivana don Bosca dokazana je u praksi odgoja siromašnih dječaka. Znanstvena pedagogija je istraživačkim metodama potvrdila hipotezu o prednosti preventivnog nad represivnim odgojnim sustavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija