Pregled bibliografske jedinice broj: 276621
PROJEKTNE PROCEDURE I MATEMATIČKI MODELI U OSNIVANJU BRODOVA PUNE FORME
PROJEKTNE PROCEDURE I MATEMATIČKI MODELI U OSNIVANJU BRODOVA PUNE FORME, 2006., magistarski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 276621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROJEKTNE PROCEDURE I MATEMATIČKI MODELI U OSNIVANJU BRODOVA PUNE FORME
(DESIGN PROCEDURES AND MATHEMATICAL MODELS IN THE BASIC DESIGN OF THE HIGH BLOCK COEFFICIENT SHIPS)
Autori
Čudina, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
09.10
Godina
2006
Stranica
120
Mentor
Žanić, Vedran
Ključne riječi
Projektiranje; optimizacija; tanker; bulk carrier
(Design; optimisation; tanker; bulk carrier)
Sažetak
U radu se razvijaju projektne procedure i matematički modeli za osnivanje trgovačkih brodova pune forme. Posebna je pozornost posvećena dvama dominantnim skupinama ovakvih brodova: brodovima za prijevoz rasutih tereta i brodovima za prijevoz tekućih tereta (tankerima). Izložena projektna procedura je zajednička za obje skupine i može se primijeniti u postupku osnivanja broda različitim metodama: od najjednostavnijih metoda priručnim alatima do suvremenih složenih optimizacijskih metoda i postupaka. Izložena procedura uključuje ne samo mogućnost optimiranja osnovnih izmjera broda, već i komercijalnih efekata gradnje broda. Prezentirani matematički model osnivanja broda se osniva na dugugodišnjem projektantovom iskustvu. Iz preko 150 izvedenih projekata i preko 40 izgrađenih novogradnji u Brodogradilištu Brodosplit je selektiran veliki broj podataka o brodovima. Zasnovano na tim podacima su dane preporuke za projektiranje koje su prikazane slikama i dijagramima. Kao optimizacijska metoda je primijenjena metoda višeatributne sinteze projekta. Programska aplikacija predmetne metode je razvijena na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Projektnim atributima su pridružene pripadne neizrazite funkcije. Relativni odnosi značaja među pojedinim projektnim atributima su definirani matricom subjektivnih relativnih preferencija u skladu sa Saaty-evom metodom. Izloženi su i komentirani primjeri osnivanja dvaju brodova korištenjem opisane projektne metode i pripadnih matematičkih modela: broda za prijevoz rasutih tereta Capesize veličine i tankera za prijevoz naftnih derivata Handymax veličine. Rezultat prinijenjene optimizacijske procedure je određeni broj nedominiranih efikasnih rješenja. Odabir projektnog rješenja je projektantova odluka osnovana na njegovim subjektivnim preferencijama.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Brodogradnja