Pregled bibliografske jedinice broj: 276560
Prilog istraživanju geneze mreža osnovnih škola u ruralnim hrvatskim prostorima u razdoblju od 1774. do 1940.g.
Prilog istraživanju geneze mreža osnovnih škola u ruralnim hrvatskim prostorima u razdoblju od 1774. do 1940.g. // Istraživanja o prostoru : zbornik radova znanstvenog kolokvija doktorske godine 2005./06. / Jurković, Sonja (ur.).
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. str. 13-21
CROSBI ID: 276560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog istraživanju geneze mreža osnovnih škola u ruralnim hrvatskim prostorima u razdoblju od 1774. do 1940.g.
(The contribution to the study of the genesis of the network of elementary schools in rural Croatia from 1774 to 1940)
Autori
Bertina, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Istraživanja o prostoru : zbornik radova znanstvenog kolokvija doktorske godine 2005./06.
Urednik/ci
Jurković, Sonja
Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
13-21
ISBN
953-6229-45-5
Ključne riječi
osnovna škola, školska mreža, tipska školska zgrada, ruralna Hrvatska
(elementary school, school network, typical school building, rural Croatia)
Sažetak
U razdoblju od 1774. do 1940.godine na hrvatskim se prostorima, u sklopu različitih administrativno-teritorijalnih cjelina, odvijala geneza nekoliko mreža obrazovnih ustanova početnoga stupnja osnovnog obrazovanja. Ovim je istraživanjem utvrđeno vrijeme njihova nastanka i značajnih razvojnih promjena, a izdvojeni su uvjeti i čimbenici koji su utjecali na te promjene. Određena su tri karakteristična razdoblja (1774.-1867., 1867.-1918. i 1918.-1940.g.) unutar kojih su školske mreže analizirane s aspekta: strukture, funkcije i razvitka. Odabrane su i komparirane legislativne odredbe ključne za razvoj mreža, analizirana je razina njihove implementacije, kao i čimbenici koji su na tu implementaciju utjecali. Evaluacija razvoja školskih mreža prikazana je tabelama, grafikonima i kartogramima nastalim komparacijom nekoliko prostornih parametara. U funkciji kvalitativne evaluacije istraživana je tipologija i stanje školskih zgrada te stupanj opremljenosti školskih parcela sadržajima nužnim za kvalitetno provođenje nastave. U zaključnim razmatranjima izvršena je komparativna analiza svih školskih mreža te su sažeti prikazi dometa i doprinosi njihova razvoja u nastojanju uvođenja sveobuhvatnog i svima dostupnoga osnovnog obrazovanja u ruralnim prostorima Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA