Pregled bibliografske jedinice broj: 27609
Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta
Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta // Zbornik radova Prve hrvatsko-kanadske tematske konferencije: Rehabilitacija u zajednici
Zagreb: Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske, 1998. (ostalo, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 27609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga klijenata s dodatnim potrebama u praktičnom obrazovanju studenata socijalnog rada i formiranju njihovog profesionalnog identiteta
(The Role of a client with additional needs in practical education of social work students and in forming their professional identity)
Autori
Urbanc, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova Prve hrvatsko-kanadske tematske konferencije: Rehabilitacija u zajednici
/ - Zagreb : Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske, 1998
Skup
Prva hrvatsko-kanadska tematska konferencija: Rehabilitacija u zajednici
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.01.1998. - 21.01.1998
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
klijent; osoba s dodatnim potrebama; udruge invalida; proces iskustvenog učenja; edukacija; profesionalni identitet; usvajanje vještina; proces uzajamnog učenja; integriranje prakse i teorije socijalnog rada
Sažetak
Autor opisuje specifičnosti provođenja metode iskustvenog učenja u okviru terenske nastave studenata socijalnog rada, koja se provodi u sada već dugogodišnjoj suradnji s članovima različitih udruga invalida na području grada Zagreba. Jedna od značajnih specifičnosti ove metode je upravo kontinuirani kontakt između studenta i klijenta, koji traje gotovo cijelu akademsku školsku godinu, što sudionicima omogućuje da slijede spontani tijek razvoja odnosa (što je u klasičnom konceptu organizacije terenske nastave, koja traje nekoliko dana ili tjedana, zapravo nemoguće). Na taj način odnos između klijenta i budućeg socijalnog radnika prolazi svoj prirodni tijek, od inicijalnog kontakta, upoznavanja i zbližavanja, pronalaženja sličnosti i različitosti između sudionika, pa do opraštanja i rastanka. Tijekom odvijanja programa klijenti dobivaju kontinuiranu podršku od strane svojih udruga, a studenti od strane svojih terenskih supervizora i mentora na fakultetu, što ima višestruke funkcije: motivirajuću, evaluativnu i edukativnu. Opisana metoda prikazana je kao dvostruki pokušaj: prvo, da se, barem djelomično pokuša premostiti jaz između teorije i prakse, odnosno da se stečeno znanje i vještine integriraju u postojeću praksu i svakodnevni život korisnika, i drugo, da se pasivizirani položaj klijenta (kao osobe koja prima pomoć) i studenta (kao osobe koja prima potrebna teorijska znanja) promijeni u aktivni položaj onog koji daje, onog koji utječe (na kvalitetu pomoći, odnosno na kvalitetu informacija, znanja i vještina). Student ovime dobiva veću mogućnost samokontrole i uvida u vlastiti položaj, potrebe i kompetentnost u pojedinim znanjima i vještinama, a klijent dobiva priliku da informira budućeg socijalnog radnika iz prve ruke o vlastitim potrebama, njihovom svakodnevnom zadovoljavanju, te pomoći i podršci kakvu treba i želi. Prema riječima studenata, ovakva iskustva imala su znatnog utjecaja na promjenu njihovih dotadašnjih stavova prema osobama s dodatnim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo