Pregled bibliografske jedinice broj: 275964
Strateski urbani marketing: mogućnost primjene koncepcije urbanog marketinga u hrvatskim gradovima
Strateski urbani marketing: mogućnost primjene koncepcije urbanog marketinga u hrvatskim gradovima. Rovinj: Vlastita naklada, 2004 (monografija)
CROSBI ID: 275964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateski urbani marketing: mogućnost primjene koncepcije urbanog marketinga u hrvatskim gradovima
(Strategic urban marketing: possibility of urban marketing implementation in Croatian cities)
Autori
Paliaga, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, strucna
Izdavač
Vlastita naklada
Grad
Rovinj
Godina
2004
Stranica
119
ISBN
953-99569-0-0
Ključne riječi
urbani marketing; hrvatski gradovi
(urban marketing; Croatian cities)
Sažetak
Urbani marketing i marketing gradova posljednjih je godina u zapadnim zemljama pa i u nas postao često diskutirana tema u gradovima, općinama, udrugama i javnosti. Danas je glavna problematika svih gradova kako efikasno i brzo djelovati te kako primijeniti dobro poznate marketing i management koncepte iz poslovnog svijeta na djelovanje i rad javne (gradske ) administracije. Međutim, dominira rasprava o funkcioniranju javne administracije, načinima poboljšanja rada, povećanju transparetnosti njenog rada, efikasnosti javne administracije, senzibiliziranja javne administracije, potrebi za strateškim planiranjem, privatizaciji i odvajanju određenih poslova javne administracije, ali se nedovoljno raspravlja o implementaciji strateških marketing koncepta u navedenim aktivnostima. Upravo je implementacija koncepta strateškog urbanog marketinga u gradovima u Hrvatskoj osnova predmetnog istraživanja znanstvenog magistarskog rada. U sklopu ovog rada, pored teorijskih razmatranja koncepta marketinga gradova, te definiranja urbanog marketinga i strateškog urbanog marketinga s primjenom u razvijenim svjetskim gradovima provedeno je i slojevito istraživanje na reprezentativnom uzorku hrvatskih gradova, kako bi se spoznala razina primjene. Rezultati istraživanja ukazuju da gradovi smatraju bitnim pratiti želje i potrebe korisnika ali se ono ne provodi na redovitoj osnovi. Utvrđeno je također da pretežiti dio gradova definira ciljeve i prati te mjeri njihovu realizaciju. Nadalje, proizlazi da većina gradova identificira i primjenjuje neke od instrumenata marketing mixa, dok su se više od polovice gradova izjasnilo za potrebu uvođenja ISO sustava kvalitete u svoje administracije. Zaključno, jasno definirana vizija budućeg razvitka grada kao i drugih odrednica koje grad mora uvažavati kao odgovor na izazove okruženja ukomponirane su u sustav marketinški orijentiranog strateškog urbanog marketinga u gradovima. U tom sklopu testiran je i model strateškog urbanog marketinga na primjeru grada Rovinja i ukazano da implementacija strateškog urbanog marketinga doprinosi efikasnijem i efektivnijem ispunjavanju funkcija grada. Dakle, potvrđena je hipoteza rada kojom je istaknuto da je moguće prevladati slabosti upravljanja gradovima uz povećanje zadovoljstva krajnjih korisnika usluga, građana, poduzeća i drugih subjekata razvojem i primjenom koncepta strateškog urbanog marketinga, uvažavajući pri tome određene zakonske i administrativne zapreke. Stoga je strateški urbani marketing u funkciji unapređenja upravljanja gradovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija