Pregled bibliografske jedinice broj: 275484
Provođenje Nacionalnog programa djelovanja za mlade (2002.-2008.)
Provođenje Nacionalnog programa djelovanja za mlade (2002.-2008.) // Nacionalna konferencija 'Mladi i društvo u tranziciji'
HOC Bjelolasica, Hrvatska, 2005. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 275484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provođenje Nacionalnog programa djelovanja za mlade (2002.-2008.)
(The implementation of the National Youth Action Programme)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Nacionalna konferencija 'Mladi i društvo u tranziciji'
Mjesto i datum
HOC Bjelolasica, Hrvatska, 02.06.2005. - 04.06.2005
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Nacionalni program djelovanja za mlade; strategijsko planiranje; transparentnost; kontinuitet
(National Youth Action Programme; strategic planning; transparency; continuity)
Sažetak
Nacionalni program djelovanja na mlade, koji je Vlada RH usvojila u siječnju 2003. godine, izrađen je kao cjelovit dokument sa trostrukom svrhom: a) potvrđivanje jasnog i dugoročnog opredjeljenja za stvaranje primjerenih uvjeta za poticanje dobrobiti mladih u svim područjima ; b) određivanje ključnih načela državne politike prema mladima i c) donošenje radnog plana kojim se daju zadaće tijelima državne uprave te utvrđuju načela i modeli suradnje među ključnim čimbenicima osiguranja dobrobiti mladih. U skladu s tim, Programom se, nakon prikaza stanja mladih u relevantnim sektorima, određuju strateški ciljevi i područja djelovanja, ocrtava se radni plan, određuju ključni nositelji provedbe Programa i načini financiranja te daju preporuke jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i nevladinim organizacijama. Daljnje unaprjeđenje Programa i njegove provedbe bitno ovisi o dva čimbenika: a) prelasku s dezintegriranog (administrativno-sektorskog) na integrirani (humanistički) model društvenog poticanja razvoja i osamostaljenja mladih i b) prihvaćanje modela strategijskog planiranja koji, osim jasno utvrđene vizije i ciljeva (Kamo želimo stići?) i analize postojeće situacije (Gdje smo?), sadrži jasnu strategiju djelovanja i provedbeni plan (Kako ostvariti viziju i ciljeve?), ali i model učinkovite evaluacije (Jesmo li postigli ono što smo htjeli?). Za ostvarivanje tih zadataka prijeko je potrebno poboljšati inter-sektorsku suradnju, osigurati koontinuitet aktivnosti i transparentnost financiranja, znatno poboljšati sustav izvještavanja temeljen na analizi egzaktnih pokazatelja te jasno odrediti mandat povjerenika za mlade i osigurati im stjecanje potrebnih kompetencija za rad u tom području.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija