Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 275217

Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika


Palekčić, Marko
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika // Pedagogijska istraživanja, II (2005), 2; 209-234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 275217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika
(The effect quality of teaching on pupils' achievments)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) II (2005), 2; 209-234

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum; obrazovni standardi; kvaliteta nastave i postignuća učenika; empirijska istraživanja; ciljevi nastave i forme nastave; kompetencije nastavnika
(curriculum; educational standards; quality of teaching and pupils' achievments; empirical studies; teaching goals and forms; teacher's competences)

Sažetak
Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje da li će topreusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenka (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istovremenog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika // Pedagogijska istraživanja, II (2005), 2; 209-234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Palekčić, M. (2005) Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, II (2), 209-234.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2005}, pages = {209-234}, keywords = {kurikulum, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignu\'{c}a u\v{c}enika, empirijska istra\v{z}ivanja, ciljevi nastave i forme nastave, kompetencije nastavnika}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {II}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Utjecaj kvaliteta nastave na postignu\'{c}a u\v{c}enika}, keyword = {kurikulum, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignu\'{c}a u\v{c}enika, empirijska istra\v{z}ivanja, ciljevi nastave i forme nastave, kompetencije nastavnika} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2005}, pages = {209-234}, keywords = {curriculum, educational standards, quality of teaching and pupils' achievments, empirical studies, teaching goals and forms, teacher's competences}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {II}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {The effect quality of teaching on pupils' achievments}, keyword = {curriculum, educational standards, quality of teaching and pupils' achievments, empirical studies, teaching goals and forms, teacher's competences} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Sciences Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font