Pregled bibliografske jedinice broj: 275217
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika // Pedagogijska istraživanja, II (2005), 2; 209-234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 275217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kvaliteta nastave na postignuća učenika
(The effect quality of teaching on pupils' achievments)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) II
(2005), 2;
209-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum; obrazovni standardi; kvaliteta nastave i postignuća učenika; empirijska istraživanja; ciljevi nastave i forme nastave; kompetencije nastavnika
(curriculum; educational standards; quality of teaching and pupils' achievments; empirical studies; teaching goals and forms; teacher's competences)
Sažetak
Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje da li će topreusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenka (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istovremenog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts