Pregled bibliografske jedinice broj: 274937
Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole
Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 1; 3-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 274937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Teachers' perceptions of emotional and behavioral difficulties of lower grades elementary school students)
Autori
Keresteš, Gordana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42
(2006), 1;
3-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalne teškoće; teškoće u ponašanju; učenici; učiteljske procjene
(emotional difficulties; behavioral disorders; students; teachers' perceptions)
Sažetak
Interakcija između učitelja i učenika kao i školski uspjeh učenika u velikoj mjeri ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji problematičnosti različitih učeničkih ponašanja. U ovom radu ispitano je koliko problematičnima učitelji razredne nastave procjenjuju učeničke emocionalne teškoće i teškoće u ponašanju te ovise li njihove procjene o djetetovoj dobi. U istraživanju su sudjelovale 142 učiteljice i 7 učitelja razredne nastave iz 47 škola Krapinsko-zagorske županije, koji su procjenjivali problematičnost i učestalost tri skupine teškoća i poremećaja kod svojih učenika: emocionalnih, agresivnih i antisocijalnih te poremećaja pažnje i hiperaktivnosti. Ukupno su procjenama učitelja/ica obuhvaćena ponašanja 2620 učenica i učenika nižih razreda osnovne škole (1285 djevojčica te 1335 dječaka). Rezultati su pokazali da učitelji(ca)ma najveći problem u radu predstavljaju problemi pažnje i hiperaktivnost učenika, potom agresivnost i antisocijalna ponašanja, dok su im najmanji problem emocionalne teškoće učenika. Procjene problematičnosti nisu povezane s dobi djeteta, osim za teškoće pažnje i hiperaktivnost, koje su procijenjene manje problematičnima kod učenika 4. razreda u odnosu na učenike 1. razreda. Utvrđeno je također da su učiteljske procjene zastupljenosti teškoća i poremećaja kod djece mlađe školske dobi približno sukladne podacima o prevalenciji psihičkih poremećaja dobivenim epidemiološkim studijama. U raspravi rezultata istaknuta je važnost istraživanja učiteljske percepcije dječjih emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te mogućnost korištenja procjena učitelja kao početnih mjera u procesu identifikacije učenika s teškoćama u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- EMBASE
- PsychInfo
- Sociological Abstracts