Pregled bibliografske jedinice broj: 274821
Utjecaj sniženja temperature rashladnog spremnika na karakteristike Stirlingova motora
Utjecaj sniženja temperature rashladnog spremnika na karakteristike Stirlingova motora, 2006., doktorska disertacija, Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 274821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sniženja temperature rashladnog spremnika na karakteristike Stirlingova motora
(Influence of lowering the cooler temperature on the Stirling engine performance)
Autori
Servis, Wilhelm
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
07.07
Godina
2006
Stranica
226
Mentor
Medica, Vladimir
Ključne riječi
Stirlingov motor; rashladni spremnik; karakteristike motora; numerička simulacija
(Stirling engine; engine cooler; engine performance; numerical simulation)
Sažetak
Korisnost Stirlingovih motora je direktno ovisna o temperaturama i razlici temperatura njihovih spremnika topline (zagrijača i hladnjaka). Ta ovisnost je općenito poznata ali je usprkos tome i činjenica da su dosadašnja poboljšanja korisnosti Stirlingovih motora postizana isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača i da do sada mogućnost poboljšanja korisnosti Stirlingovih motora sniženjem temperature njihovih hladnjaka nije bila ispitivana u dovoljnoj mjeri. Ovaj eksperimentalni istraživački rad ispituje utjecaj sniženja temperature hladnjaka Stirlingovih motora do kriogeničkih temperatura na njihove karakteristike, posebno korisnosti. Ta ispitivanja su obavljena s ispitnim motorima PROBA1, PROBA2, PROBA2B i PROBA3D. Rezultati istraživanja pokazuju ujednačen porast korisnosti ispitivanih motora do dubokog kriogeničkog područja temperatura hladnjaka bez nekih anomalija i definitivno potvrđuju rezultate autorovih i drugih objavljenih radova. U radu su razvijena, detaljno predstavljena i korištena tri tipa numeričkih analiza Stirlingova kružnog procesa. Na osnovi saznanja dobivenih ovim znanstvenim istraživanjima se je moglo napraviti listu mjera kojima se može postići postavljeni ključni cilj ovog rada ; poboljšanje klasičnog Stirlingova motora. Primjenom tih mjera, od kojih je bitan princip direktnog dovođenja i odvođenja topline od procesa motora i hlađenje pri kriogeničkim temperaturama, se je došlo do s patentima zaštićenih ideja "Novog koncepta Stirlingovih motora". Eksperimentalni motor PROBA3D (tipa PROFIT0) je jedna od tri mogućih varijanti gore spomenutog "Novog koncepta Stirlingovih motora", motora tipa PROFIT0, PROFIT1 i PROFIT2. Taj motor na kojemu su primijenjena gore navedena saznanja je izveden za potrebe ovoga rada. Ispitivanjem vršenim s tim motorom dokazuje se postizanje postavljenog ključnog cilja rada i pruža primjer uspješne primjene saznanja dobivenih ovim znanstvenim istraživanjem kao i uspješne primjene numeričkog optimiranja motora pri njihovom razvoju. Na kraju rada autor ističe nadu da će rezultati ovih istraživanja i ovdje postavljeni "Novi koncept Stirlingovih motora", kao i neka osnovna pokazana svojstva tih motora pobuditi interes znanstvenih institucija i industrije da prošire ova istraživanja i da se time na kraju postigne konačni cilj ovog disertacijskog rada, supstituciju današnjih toplinskih motora sa Stirlingovim motorima izvedenim po ovom "Novom konceptu Stirlingovih motora"
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo