Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 274665

Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca


Buško, Vesna; Babić, Ana
Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2(12); 313-327 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 274665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca
(An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils)

Autori
Buško, Vesna ; Babić, Ana

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8 (2006), 2(12); 313-327

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; adolescenti
(emotional intelligence; school achievement; adolescents)

Sažetak
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenog procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnog testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom ovog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost ovih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općeg školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u ovoj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130401

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Babić Čikeš (autor)

Avatar Url Vesna Buško (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Buško, Vesna; Babić, Ana
Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2(12); 313-327 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Buško, V. & Babić, A. (2006) Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca. Odgojne znanosti, 8 (2(12)), 313-327.
@article{article, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Babi\'{c}, Ana}, year = {2006}, pages = {313-327}, keywords = {emocionalna inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, adolescenti}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2(12)}, issn = {1846-1204}, title = {Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u \v{s}kolskom postignu\'{c}u osnovno\v{s}kolaca}, keyword = {emocionalna inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, adolescenti} }
@article{article, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Babi\'{c}, Ana}, year = {2006}, pages = {313-327}, keywords = {emotional intelligence, school achievement, adolescents}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2(12)}, issn = {1846-1204}, title = {An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils}, keyword = {emotional intelligence, school achievement, adolescents} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CSA – Cambridge Scientific Abstracts, Sociological Abstracts, Social Services Abstracts, Worldwide Political Science Abstracts, Linguistics and Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font