Pregled bibliografske jedinice broj: 273519
Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja
Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja // 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Zagreb, Hrvatska, 2006. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 273519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološko savjetovanje studenata kao dio reforme visokog obrazovanja
(Psychological counselling of students as a part of the high-education reform)
Autori
Lugomer Armano, Goranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihološko savjetovanje; visoko obrazovanje
(psychological counseling; high education)
Sažetak
Ove akademske godine (2005/2006) započela je reforma hrvatskog visokog obrazovanja na osnovi prihvaćanja tzv. Bolonjske deklaracije. Uz značajne promjene nastavnih planova i programa koji prate dvoetapni vid visokog obrazovanja, novost su pretežno jednosemestralni kolegiji, ECTS princip bodovanja studentskog opterećenja, veći udio izbornih kolegija, korištenje interaktivnih nastavnih metoda u manjim grupama te povećani zahtjevi za kontinuirano praćenje nastave i kontinuirani samostalni rad studenata. Zbog većeg udjela izbornih kolegija i zbog propagirane interdisciplinarnosti i mogućnosti kombiniranja različitih studija na dodiplomskom i diplomskom nivou, javlja se potreba studenata za pravovremenim profesionalnim usmjeravanjem pri profiliranju svog studija i kasnije karijere. Povećani zahtjevi studija kao npr. polaganje svih ispita iz programa netom završenog semestra te veći udio praktičnih vježbi i seminara rezultiraju potrebom studenata za usvajanjem efikasnih metoda učenja, tehnika pisanja različitih vrsta radova, specifičnosti priprema pismenih i usmenih ispita te prevladavanja ispitne anksioznosti i anksioznosti pri javnim nastupima. Sedmogodišnje iskustvo djelovanja Psihološkog savjetovališta za studente Filozofskog fakulteta u Zagrebu i provedena analiza problema i potreba njegovih korisnika rezultira zaključkom da psihološko savjetovanje studenata ima važnu funkciju preveniranja neuspjeha na studiju te poticanja osobnog socio-emocionalnog razvoja kroz rješavanje širokog spektra opterećenja mladih (studijem, obiteljskim ili/i partnerskim odnosima, odnosima s vršnjacima, usamljenošću te nezadovoljstvom sobom). Primjena pretežno kratkoročnog razvojnog savjetovanja, trening uspješnog učenja, profesionalna orijentacija i podrška na početku karijere, ciljane radionice za rješavanje pojedinih vrsta problema, studentske grupe uzajamne podrške te psihološko educiranje i savjetovanje putem interneta - ustaljena su praksa brojnih sveučilišnih savjetovališta diljem svijeta. Hrvatska reforma visokog obrazovanja te strateški dokumenti koji navode potrebu osnivanja savjetovališta za mlade (uključujući i studente) kao novog vida standarda za osiguranje kvalitete njihova života mogu se shvatiti kao impuls razvoju Savjetovališta za studente Zagrebačkog sveučilišta. Strateški plan razvoja postojećeg Savjetovališta za studente Filozofskog fakulteta ide u smjeru pružanja stručne podrške i studentima ostalih fakulteta Zagrebačkog sveučilišta uz istovremeno profiliranje u nastavnu bazu za obrazovanje budućih psihologa iz područja savjetodavne psihologije. Time se istovremeno ostvaruju dva cilja reforme – vođenje brige o psihološkoj dobrobiti studenata Zagrebačkog sveučilišta i osuvremenjivanje nastave iz jednog područja primijenjene psihologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija