Pregled bibliografske jedinice broj: 273176
Podvučeno žutim: Raspad Jugoslavije i značenjsko-funkcionalne transformacije jedne krilatice, 1987-2004.
Podvučeno žutim: Raspad Jugoslavije i značenjsko-funkcionalne transformacije jedne krilatice, 1987-2004. // Devijacije i promašaji: etnografija domaćeg socijalizma / Čale Feldman, Lada ; Prica, Ines (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2006. str. 121-148
CROSBI ID: 273176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podvučeno žutim: Raspad Jugoslavije i značenjsko-funkcionalne transformacije jedne krilatice, 1987-2004.
(Underlined with Yellow: The Break-up of Yugoslavia and the Semantic-Functional Transformations of a Catchphrase, 1987-2004.)
Autori
Žanić, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Devijacije i promašaji: etnografija domaćeg socijalizma
Urednik/ci
Čale Feldman, Lada ; Prica, Ines
Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
121-148
ISBN
953-6020-29-7
Ključne riječi
krilatice, medijski diskurs, politički diskurs, reklame
(catchphrases, media discourse, political discourse, advertisements)
Sažetak
Rad prikazuje sociokulturni kontekst općejugoslavenske reklamne kampanje slovenske tvornice namještaja Lesnina potkraj osamdesetih, u kojoj je središnji vizualni element bila žuta boja, a verbalna poenta krilatica 'Podvučeno žutim/ Podčrtano z rumeno'. Postavši tako dio socijalnog znanja i razgovornih jezičnih idioma svih građana SFRJ, krilatica je nakon 1991. počela doživljavati jasno profilirane semantičke i vrijednosne varijacije u medijskom i političkom diskursu u Hrvatskoj i Srbiji ovisno o dominantnom stavu dotičnih javnosti prema političkim procesima u Sloveniji. U prvom slučaju zadobila je afirmativne, a u drugome difamativne konotacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Filologija