Pregled bibliografske jedinice broj: 272982
Menadžerska ekonomija u hotelijerstvu
Menadžerska ekonomija u hotelijerstvu. Dubrovnik: Sveučilište u Dubrovniku, 2005 (Udžbenici i skripta)
CROSBI ID: 272982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžerska ekonomija u hotelijerstvu
(Managerial economics in hospitality)
Autori
Vrtiprah, Vesna ; Pavlić, Ivana
Ostali urednici
Sveučilište u Dubrovniku
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, udžbenici i skripta, znanstvena
Izdavač
Sveučilište u Dubrovniku
Grad
Dubrovnik
Godina
2005
Stranica
290
ISBN
953-7153-06-1
Ključne riječi
hotelijerstvo; ekonomska politika; potražnja; prognoziranje; troškovi; imovina; prihodi; rashodi; marketing; cijene; integracijski procesi
(hospitality; economic policy; demand; forecasting; costs; assets; income; expenses; marketing; prices; integratinon process)
Sažetak
U knjizi Menadžerska ekonomija u hotelijerstvu se obrađuju ekonomski postulati koji su bitni menažerima u donošenju odluka kako bi se ostvarili što bolji poslovni rezultati. Pri tome se objašnjava problematika poslovne ekonomije u hotelijerstvu i upoznava se s inovativnim i sveobuhvatnim menadžerskim pristupom upravljanja hotelskim poduzećem. Knjiga je raspoređena u jedanaest poglavlja u okviru četiri cjeline tako da obuhvaća i raščlanjuje sve važnije teorijske i aplikativne elemente menadžerske ekonomije u hotelijerstvu. Prva cjelina sadržava objašnjenje pojma hotelijerstva i analizu njegove uloge u razvoju turizma. Posebno se poglavlje odnosi na razvrstavanje i kategorizaciju smještajnih objekata u svijetu i u Hrvatskoj. Tu su još obrađene mjere ekonomske politike kojima se u receptivnim zemljama potiče razvoj hotelijerstva. Druga cjelina prikazuje obilježja turističke potražnje za uslugama smještaja, metode prognoziranja potražnje i prodaje hotelskih usluga te utjecaj potražnje na proces donošenja odluka. U trećoj cjelini se daje prikaz menadžerskog pristupa upravljanju imovinom, rashodima, prihodima i poslovnim rezultatom u hotelskim poduzećima. Obrađeni su i instrumenti marketinškog miksa i njihov značaj za poslovni uspjeh. Prezentirani su poslovni indikatori koji omogućuju menadžerima pregled stanja, pravodobno reagiranje i usmjeravanje rezultata u željenom smjeru. Zadnja cjelina se odnosi na suvremene tendencije u razvoju hotelijerstva, analiziraju se oblici poslovnog povezivanja, prednosti i nedostatci svsakog od njih i ugovori koji su omogućili širenje hotelskih korporacija u svijetu. Poznavanje ovih procesa pomaže u definiranju okvira i smjernica djelovanja razvoja hotelskog poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija